Onko teiltä räjähtänyt pannu ranskalaisia paistaessa?

Kuten tältä neitoselta www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa..../05/879183

Lisätty: 16.05.2009 - 11:07

ken keitetyn paistaa hän makian maistaa

Avainsanat: pannu räjähti kuin tippavaaran isännältä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2009 - 10:07

pitäis uskoa että ranskalaiset on terveydelle vaarallisia

Kysyjän kommentti

Se on turmiollinen aine, seon turmellut minun kotini, tapiseeraukset ja kaikki tyyni säpäleinä.
Tippavaaran isäntä Kankkulan kaivolla. Juu'u, pannu räjähti!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2009 - 07:14

Ei ole noin käynyt, minä valmistan niitä rasvakeittimessä, mutta kyllä siinä aina riskinsä on kun kuuman rasvan kanssa on tekemisissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 08:51

Aikoinaan kun en vielä mitään ymmärtänyt, söin minäkin ranskalaisia, vieläpä tein niitä itse. Edelleenkin omistan rasvakeittimen, mutta se on lähinnä satunnaista friteerausta varten. Niin, ja munkkeja. Mutta terveysvalistus jumputtaa niin tuolla takaraivossa, että vähiin on jäänyt tuo rasvassa uittaminen ja todella rasvaisten ruokien syöminen. Pannulle ei muistaakseni ole koskaan mitään tapahtunut. Rasvakeittimellä tarkoitetaan varmaankin tässä sellaista sähköllä toimivaa friteerauskeitintä, sellaista en ole koskaan omistanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.05.2009 - 09:02

Ei onneksi ole tapahtunut mitään tuollaista, ei rasvojen eikä paineiden kanssa. Omistan friteeraus-sekä painekeittimen joka varsinkin on kovassa käytössä etenkin syksyisin. Äärettömän varovainen pitää silti olla. Eräs minun tuttava rouva avasi painekattilansa liian aikaisin ja hän sai kaikki keitoksen vatsalleen joka paloi tosi tapasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 09:04

Ei se pannu räjähdä kun teen uunissa. Nykyään harvemmin, mutta tuo palovaroitin yrittää suojata taloutta vähän liiankin tarkasti.Mutta parempi niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 09:28

en kans syö ranskalaisia saatika sitten tekisin niitä, harmi vain , kun tyttö joutuu kärsimään palaneesta ihosta ...toivottavasti paranee pian...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 10:02

En syö ranskalaisia. Hyi, rasvassa lilluneita perunoita. Huh, huh, ihan puistattaa.
Toivottavasti tyttö paranee vammoistaan, ja jättää ranskalaiset unholaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:33

ei koska jos söisin niitä tekisin ne uunissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:46

En minäkään ole koskaan keittänyt rasvassa,enkä keittäiskään saati heittäisi siihen kiehuvaan rasvaan VETTÄ!!Ei mikään ihme,että tulenlieskat löivät ja korkealle.Joskus ulkomailla olen saanut tosi rapsakoita ns.itseveisteltyjä ja paisteltuja oikeita ranskalaisia,ei voi verrata näihin täkäläisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:19

rasvassa keittäminen vaatii osaamista ja valvontaa, pieni vesipisarakin riittää tekemään vahinkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:41

ei onneksi. en edes ole harkinnut rasvakeittimen ostoa, koska se tietäisi lisää jenkkakahvoja kehooni. jos joskus aniharvoin ranskalaisia syön teen joko itse uunissa tai sitten ostan jostain pikaruokaravintelista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:45

Ei ole koskaan miulle käynnyt noin. Teen ranskalaiset yleensä uunissa niin ei ole kokemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 11:56

Ei ole, onneksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 13:27

Uunipellillä muutaman kerran vuodessa ja ei ole vielä uuni pamahtanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 18:03

Onneksi ei.Se on aikamoinen vaaran paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 22:30

Ei, teen ne uunissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 10:08

Ei räjähtele. Silloin harvoin kun teen ranskalaisia, niin laitan ne uunipellille ja uuniin.
Tulee hyvän rapeita, eikä niin rasvaa tihkuvia !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:08

Minä valmistan ranskanperunat uunipellillä uunissa en missään muussa. uunissa niistä tulee aivan tarpeeksi hyviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.05.2009 - 22:33

No ei ole koskaan.. Tosin ranskalaiset yleensä paistelen ihan uunissa