miksi tupakoivan henkilön limaneritys on runsaasti ja hänellä on usein yskä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.05.2009 - 05:58

Tottahan keho reagoi, ja limaneritys aiheuttaa keuhkojen puhdistumista ja yskiminen pyrkii tuomaan sitä epäpuhtautta pois keuhkoista. En uskoisi olevan vaikeaa etsiä netistä kuvia tupakoivan ja eitupakoivan keuhkoista.

Lähteet:
Mikäli olet tosissasi niin näeppä hiukan vaivaa tiedonsaantiisi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.05.2009 - 08:57

Tupakka ärsyttää hengityselimiä, jotka sitten pyrkivät puhdistautumaan erittämällä limaa. Tupakoiville tulee helpommin myös ylähengitysteiden tulehduksia, siis poskionteloihin ja muualle kasvojen alueelle, josta limaa erittyy. Poskiontelotulehdus voi myös muuttua krooniseksi, jolloin flunssa kestää ja kestää. Jo pelkästään tämän vuoksi tupakointi kannattaa lopettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 09:36

ja pitkään kun niitä savuja vetelee voipi saada keuhkosyövän ja sen hoito on todella tuskallista...joten auta ystävääs lopettamaan tupakanpolto...loppuu yskät ja räkiminen..tupakan suhteen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 09:47

images.google.fi/images?hl=f...=f&oq=
Tuota ryönää ne yrittävät poistaa sisuksistasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.05.2009 - 09:54

Keuhkot pyrkii eroon kaikesta tervasta ynnä muusta rojusta, mitä tupakointi on sinne kerännyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:20

koska keuhkojen toiminta on tukahutettu . olen ollut anatomisessa ruumiinavauksessa mukana ja kyseessä oli tupakoinut ihminen. Kuheaa niiden keuhkojen kuntoa! Sen kun näkis kerran elämässään jokaine tupakoija, niin voisipa tupakit lentää metsään aikas äkkiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:52

Kun limaneritys runsaampaa niin limäklönttejä muodostuu ja niitä pitää räkiä ulos ja ympäristöönsä;söpöä ja somaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:22

tupakka aiheuttaa hengityselimissä jatkuvan ärsytystilan jota limaeritys pyrkii kompensoimaan. ja kaikkea muuta kauheeta haittaa. Hyi hitto!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 16:25

Tulehdus pyrkii parantumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 18:06

Ei minulla ainakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 02:53

Elimistön hylkimisreaktio vieraille aineille ja sinne kuulumattomille yhdisteille.