Omakotitontti, mitä kaikkea on mielessä

Puutarha tekee ihmisen hyvälle tuulelle, mites ne kiinalaiset sanoivatkaan:
"Mikään maailmassa ei ole tärkempää kun puutarhan hoito, mutta onko se sittenkään tärkeä"

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 21:46

Ei se ole, mutta kyllä se rauhoittaa kummasti kun siellä ahertaa. Ja sielukin lepää sitten kun saa satonsa kasvamaan ja kukoistamaan. No hermot tietysti on tiukalla kun kallista kraanavettä kantelet kasvien juuristolle kuivana kautena.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 21:48

Muistaakseni sanoivat, että sekään ei ole niin tärkeää.
Jos olisi tontti, mielessä olisi paljon. Siihen söpö pieni mummon mökki, ja puutarha jossa sekä hyötykasveja, että iloa silmälle kukkien muodossa. Ja voisinpa kuvitella sinne muutaman kanan tai vuohen tai jotain muuta hyödyllistä. Mutta tämä on vaan sitä mielikuvitusta. Ei ole tänä päivänä mahdollista kuin jossain korvessa. Eikä tällainen vanha mummo uskalla korpeen lähteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:59

Mielellään rakennuksen kanssa, mutta jos on aikaa puuhata puutarhan kanssa niin siintä saa varmasti mielihyvää ainakin itselleen. Pienimuotoista luomutuotantoa niin tietää mitä saa (jos saa). Minulle riittää huoleton kerrostaloasunto lähes keskustassa ja tuo "asunto" keskellä ei mitään järvien välissä. Riittää puuhaa niin paljon kuin vaan kerkeää ja haluaa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:27

Joo puutarha tekee hyvälle tuulelle mutta ei se että koko kylä kävelee sen läpi joka päivä. Kylteillä ei ollut mitään virkaa, tuli vaan pään aukomista. Seuraavan kerran jos tuonne kylään palaan niin hankin sähköaidan, vahvoilla lukemilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:31

Oman tontin ei tarvitse olla puutarha. Mustikanvarvut ja kielotkin ovat kauniita, tai puolukat ja männynkäkkärät. Koivut, niiden alla ei kasva juuri mitään. Haravointia sitten syksyisin ja keväisin. Oma maa on niin oma. Ja vaikka aita ympärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:40

Voi kun olisikin.Oma piha ja puutarha on haaveeni joka tokko koskaan toteutuu.Tykkäisin niin tonkia pihalla ja istutella keväisin kaikkea mukavaa,kesällä ihailla työn tuloksia ja syksyisin korjata satoa ja laittaa talviteloille..Nyt on tyytyminen vain parvekeistutusten kylvöön..:/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:45

On oma tontti ja perunamaa. Siintä olen onnellinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:53

Mulla on vuokratontti,viljelyspalsta,jota olen tonkinut nyt useina päivinä ja nyt urakka suhkoht valmis;kääntämistä ja seulomista vielä,mutta nyt piisaa viljelyalaksi.Huomenna mielessä sipulien istutus ja pikkuhiljaa muuta,kesäkuun alkuun mennessä.Siemenkaupasta(Hyötykasviyhdistyksen) tuli hamstrattua pieniä pusseja.
Eli jos mulla olis oma tontti ja tupa siinä,kait olisin hirmusen paljon onnellisempi,mutta jos/kun tämä tekee olon auvoiseksi,niin en valita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 01:33

Mulle riittää rivitalon pätkä metsän reunassa joen rannalla. Ei pitkä matka puiston läpi kaupoille. Uimaranta, tenniskentät, luonto kaikki mitä tarvitsen on lähellä. Kesämökki vähän pidemmän matkan takan, mutta sekin ok. Puuhaa ja tekemistä riittää ja jos haluaa pois niin ei muuta kun hyppää lentokoneeseen ulkomaille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 07:23

Minä olen tontillani ahkeroinut jo muutaman viikon 3-4 tuntia päivittäin, eikä taida hyvä tulla ennenkuin lumi päälle taas tulee, välillä inhoaa tuota rikkaruohon kitkemistä ja välillä nauttii istutuksistaan, minä olen pihastani tosi tarkka ja toivoisin välillä että luonne olisi rennompi tuolla pihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:16

se tietää työtä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:50

kyllä puutarhan hoito on ihanaa sielulle ja mielelle sekä silmille....rakastan puutarhaani , nyt laitan pienen yrttitarhan ,sinne tillit, persilliat,ruohosipulit, ja saalaatit, niin ja tomaattia kasvatan...kukkapenkissä jo tulppaanit kukoistaa , joten ihanaa silmän ruokaa...kesäkeittiötä rakennetaan parasta aikaa, joten kaikkea kivaa saa pihassa touhuta....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 18:21

Minulle erittäin tärkeää.