Kuulin tänään mukavan sanonnan "Kylmät kädet, lämmin sydän." Liekö tuo totta?

Tämän mukaan mun pitäis olla TODELLA lämminsydäminen, kädet on aina kuin jääpuikot.

Mites teillä?

Lisätty: 15.05.2009 - 21:55

Ehkä minulla sitten on lämmin sydän, vaikka olisi varmaan ilman näitä kylmiä käsiäkin :)

Avainsanat: kylmät kädet lämmin sydän

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 21:43

Vanhat ihmiset näin ovat sanoneet ja he jos ketkä tietää. Kyllä tuo paikkansa pitää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 21:41

Sydän voi olla lämmin muutenkin. Toivottavasti sinullakin. Oletko itse tehnyt minkälaisia huomioita?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 21:44

Kädet on aina kylmät, mutta siitä lämpimästä sydämestä olen kai jäävi sanomaan mitään. Sanokoot ne, jotka tuntevat minut. Tosin ainahan sydän on lämmin, kun se on tuolla sisällä eikä pääse palelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:47

kyllä mullakin usein on kylmät kädet :P

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:04

Vanha sanonta, usein talvella baarimikko (tai minna) kuulee tuon.
Itselläni on myös usein kesälläkin kylmät kädet, verenkierto...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:33

Minulla on aina lämpimät kädet, mutta muuten voipi sitten palella. Sydämeni on sitten varmaan kylmä, vai ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:42

Mitäs kun on kylmät jalat? Mkäs sitten on lämmin? Minulla ainakin lämmin sydän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:46

Kylmät varpaat,lämmin sydän,sehän matsaa ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 23:10

voi ei, mulla on lämpimät kädet :( tai sitte se lämpö on jakautunu tasasesti molempiin ruumiinosiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:31

vrt naisen hellä kosketus, hoitoalalla sovellan useasti, joskus tekee kipeääkin, eli tyhmää huumoria

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 01:36

Mulla on kanssa jalat aina jäässä, mutta lämmin sydän sitten kai tasapainottaa asiaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:15

totta on:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:54

totta tuo on kun vanha kansa niin on sanonut, mutta eiköhän tuo pumppu aika lämmin ole...tai luulisin ainakin saman olevan , kuin muunkin ruumiin...heh...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:08

Äitini aina hokee tota sanontaa, koska minulla on todella kylmät kädet lähes aina. x) En tiedä pitääkö se paikkansa sinänsä. Kyllä lämmin kätiselläkin voi olla lämmin sydän minusta. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 18:22

Itse pidän tuosta sananlaskusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 20:02

Paikkansa pitävä sanonta. Minulla on myös kylmät kädet, mutta sydän lämmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 16:24

Kyllä tämä varmaan on totta. näin on ainakin äitini minulle sanonut. ihan kiva sanonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.05.2009 - 22:36

No eipä tuo totta ole.Itsellä kyllä aina kylmät kädet sekä lämmin sydän