Pidätkö kummeleista,mutta mitä tarkoittaa sana kummeli?

Avainsanat: kummeli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 20:53

En katso Kummeleita.
Kummeli on mm. merimerkki.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 20:54

Menee kauas katekoriasta mutta -
kummeli on esim. näitä:
- merimerkki
- eräs projekti Espoon Diakoniasäätiössä
- Raahessa vuokrattava rakennus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:55

Kummeli on merimerkki esim.kasa valkoiseksi maalattuja kiviä pinottuna;näkyy kauas..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:58

pidän kummeleista, en tiedä mitä sana tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 20:59

Täällä vastaa varsinainen pönttö. En pidä kummeleista enkä tiedä mitä sana tarkoittaa. Nyt kun joku sanoi, että se on merimerkki, niin jokin hämärä aavistus tuli minullekin, että niinhän se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:05

'huumorikummelit' ei ole minun makuuni

Kummeli on merenkulun visuaalinen apuväline, joita on rakennettu tärkeimpien väylien varteen jo vuosisatojen ajan. Kummeli on apuväline, jonka avulla voidaan visuaalisesti ja karttatietojen pohjalta tunnistaa rannikon eri saaria ja muita maastokohteita. Niitä käytetään opastusmerkkeinä, ja ne kuuluvat suuntamerkkien ryhmään. Kummelit on merkitty merikarttoihin. Kummelia ei yleensä ole varustettu valolaitteella, joten se ei ole loistolaite.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:11

Kummeleista pidin aikaisemmin, mutta nyt jotenkin on kyllästynyt samanlaiseen vitsinvääntöön. Tiedän myös, että kummeli on merimerkki. Kumpeli on ravintola Heinolassa vesistön rannalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 21:16

kummelit on parhaita. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:32

en pidä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:43

En pidä enää. lapsuudessani kävimme leikkimässä eräässä niemessä jossa on kummeli. Kiviä valkoiseksi maalattuna kasassa kallion kärjessä varoittamassa karikosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:48

Kyllä vesillä.On hyvä väylämerkintä, tosin valaisematon. Ohjelma on minusta vähän väkisin väännetty, mutta aina jotain hauskaakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:43

Tiedän,että on jokin merimerkki.Kummeli-huumorista tykkään tosi paljon :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 02:25

Kummelissa on monia aiheita kuten urheilu, jossa yleensä seurataan Suomen ehkä menestyksellisintä urheilijaa Timo Silakkaa ja hänen valmentajaansa Raimo Vormistoa. Mukana ohjelmistossa on myös Karpolla on asiaa tyylinen osio, jonka nimi on Matti Näsällä on asiaa. Kummelissa seurattiin 1990-luvun alkujaksolla usein Puukon veljesten maatilan tavallisen harmaata arkea. Uusimmat Kummeli-jaksot kuvattiin 2000-luvun alussa ja niissä siirryttiin eri aiheisiin kuten Jankon Betonin ja urologi Tom Finlandin elämään.

Puukon veljeksissä oli hyviä kohtauksia sanan varsinaisessa merkityksessä. Muuten ei kiinnosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:57

silloin kummeleiden alkuaikoina tuli niitä naurettua, mutta nykyisin en ole paljoa seurannut....ja merimerkkihän tuo kummeli on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 16:40

ns. puujalkahuumoria,en pidä,kummeleita löytyy saarista väylien opasteina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 20:57

Vaikka asuin tampereella vuosia en koskaan oppinut ymmärtämään tuota huumoria, enkä oikeastaan koko tampere huumoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 14:40

Kummelit ovat kivoja ja nimi tulee varmaan Kummajaisista.