Oletko puuro ihmisiä? syötkö puuroa useasti? mikä on lempparipuurosi?

minä en syö joka päivä, mut sitten kun puurottaa niin sitten keitän puuroa. lempparini on ohrapuuro ja riisipuuro joko keitettynä tai uunissa

Avainsanat: puuro aamupuuro ohra riisi kaura manna yms

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 20:11

Mannapuuroa ja mansikkaa... Ruispuuro, ohrapuuro ja helmipuuro - kaikki hyviä puuroja. Tulee vain niin harvoin keitettyä.
Pikapuuroni on kaurahiutaleita kulhoon, sokeria ja maitoa päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 20:20

Harvoin syön puuroa nykyisin, mutta jos syön, niin se on kaurapuuroa mikrossa valmistettuna. Hirssipuurosta tykkään paljon, mutta en viitsi tehdä, kun se on uunipuuro, ja yksin kun taloudessani elän, niin kauheen pientä satsia ei viitsi uunissa tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:24

Pidän kyllä kaurapuurosta ja joskus myös ruispuurokin maistuu.Vatsani pitäisi siitä useamminkin, mutta ne aamut kun tuppaavat aina olemaan tälläselle yöihmiselle liian kiireisiä... voisilmä ja sokeri, tai marjoja päälle, onhan se hyvää! Kuin öljyä kropalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 20:25

Melkein joka päivä syön, ihan vaan kuitujen takia ja se on niin edullista mahan täytettä. Riisipuuro on parasta! Sitten vehnä-kaura.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:26

mä rakastan puuroja!! en syö kauhean usein tosin.. aamusin kaurapuuro on hyvää, koulussa mannapuuro on tosi hyvää.. rakastan myös riisipuuroa, makaronivelliä ja kaikkea :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:27

En syö usein puuroa, silloin kun koulussa on, mutta en muuten.

Paitsi mannapuuroa voisin syödä vaikka joka päivä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:32

Syön joka aamu kaurapuuroa itselleni teen sen mikrossa,mut jos miehenikin sitä haluaa niin teen sen kattilassa ja se on kyllä parempaa.Tykkään myös uunipuuroista ohra ja riisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:39

harvemmin puuroja tulee syötyä (laitettua) mutta uuniohrapuuro on ehdoton herkku

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:40

Riisi- ja mannapuuro voisilmän kera lemppareitani. Harvoin niitä teen.
Joka aamu valmistan neljänviljanpuuron, mutta en itselleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:44

Ennen keitin kaurapuuron joka aamu ja söin mustikkakeiton kera. Sitten kyllästyin. Nyt olen löytänyt uuden puuron iltapalaksi, vispipuuron. Teen sen välillä puolukoista, välillä mansikoista tai vadelmista kera Mannajauhojen. Hyvää mehukeiton kera!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:44

Harvoin puuroa, löysä mikrokauravelli hyvä eväs päivystysvuorossa. Lapsille joskus riisipuuroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:57

Harvoin tulee tehtyä puuroa,mutta mun lemppari on riihiruispuuro ja spelttipuurokin maistuis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:04

Olen lapsesta asti rakastanut kaurapuuroa. sitä vaan tulee tosi harvoin tehtyä. Nykyisin teen aika usein marjapuuroa puolukoista tai punaisista viinimarjoista ja mannaryyneistä. Sitten vispaan sen oikein vaaleaksi ja vaahtoisaksi ja laitan hylavispikermaa päälle, niin sitähän söisi vaikka kuinka paljon. Nam, nam :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:14

Kyllä aamulla on kaurapuuro poikaa ja sitten onkin hyvä aloittaa päivä, kun on lautasellinen puuroa syötynä!Silloin tällöin teen myöskin riisipuuroa ja ohrapuuro on kans hyvää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:16

Pyrin tekemään joka aamu kaurapuuron. Nyt olen laittanut siihen myös leseitä joukkoon. Syön sitä terveyssyistä, sillä se on parempaa kuin leipä. Päälle laitan nykyisin omenahilloa, sitä kun tuli tehtyä viime syksynä tosi paljon. Mannapuurokin on hyvää, mutta sitä teen harvemmin. Pidän itseasiassa kaikista puuroista, mutta kaurapuuro on se vakiopuuro. Sen kanssa on muistettava juoda maitoa, sillä kaurassa on aineita, jotka sulaessaan tarvitsevat kalsiumia. Muuten se ottaa sen luista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 21:17

Banaanipuuroa! Eli sörssään banaania kaurapuuron joukkoon, nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:35

Kyllä se uuniohrapuuro on hyvää, mutta ei mikään pikapuuro. Ruispuuro on minun makuun. Aamulla. Nalle kun valmistuu aamuaskareiden lomassa ja se mitä koulussa syötiin aikoinaan oli maidon kanssa hyvää. Kaikki puurot kyllä maistuu ja niiden kanssahan voi olla keittoa tai marjojakin vaikka pakkasesta. Talkkuna ei ole meilläpäin kovin tuttua.

Lähteet:
Jaksaa pitkälle päivään kunnon puuroannoksella olen huomannut.Kuitupitoista :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:37

Markussetä aivopesi minut jo pienenä, kaurapuuroa pitää saada joka aamu (oltiin sitten vaikka Timpuktussa) jos ei ole kaurapuuroa, kahvikin käy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:37

Minä tykkään riisipuurosta tai jopa riisivellistä. Kyllä ne kaikki puurot menee, olen kaikki ruokainen suurinpiirtein, talo tarjoaa: emäntä tekee ruokaa, ei siinä pidä napista, kaikki on hyvää.
-Mutta jos oikein haluaa herkutella puurolla niin mannapuuro voin kanssa on hyvää.
Minun mielestä.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:45

Syön kaikkia puuroja aika useinkin. Tämän hetken lemppari on haudutettu ohraryynipuuro.
Myöskin ruishiutalepuuro on hyvää, kun laittaa sekaan vaikka puolukkahilloa tai survosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:30

Joka aamu, yleensä vielä pienen kaverin mahdolliset jämät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:46

Tykkään puuroista,tosin niitä tulee tehtyä ihan liian harvoin.Manna-ja riisipuurot ovat hyviä,mutta kunnolla haudutettu Elovena-hiutaleista tehty kaurapuuro voisilmällä on parasta!Lisäksi kunnon tömäkkä talkkuna ehdalla voisilmällä on kans parasta:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 02:30

Aamupuuro on hyvä ja tervellinen aloitus päivälle. Pidän erikoisesti riisi- (herkkua), ruis- ja kaurapuurosta voi silmän ja rasvattoman kylmän maidon kera. Niin ja ruisleipää tietysti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 08:40

Kaurapuuro aamulla on hyvää, sen keralla ruisleipää, jonka päällä jotain suolaista, vaikka graavattua tai kylmäsavustettua lohta tai kinkkua, lenkkimakkarakin käy. Puuron keskelle "voinappi", voi olla myös margariinia.

Joskus sattuu, että puheeni puuroutuu...tätä on sattunut yleensä myöhemmin illalla tai yöllä.... Tuskin lienee kuitenkaan aamupuuron syytä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:00

kaurapuuroa joka aamu, mutta riisipuro ja sammakonkutupuuro (helmipuuro) ovat myöskin hyviä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:10

En syö puuroa oikestaan ollenkaan. Vain jouluna riisipuuroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 14:47

Riisi- ja mannapuuro ovat suosikkejani. Ja niihin voisilmä. Niitä tulee kuitenkin harvemmin syödyksi. Kaurapuuroa syön yleensä päivittäin, toisinaan myös ruispuuroa. Tosin ne ovat niitä pikaversioita, eikä niitä jouda kunnolla hauduttamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 16:40

Kerran joka aamu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 21:48

Harvemmin tulee syötyä.Yleensä jouluna riisipuuroa ja mahataudis kaurapuuroa.Joskus mannapuuroa,ku äiti on tehny.Mannapuuro on ykköne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 09:26

En pidä itseäni puuroihmisenä. Manna- ja riisipuuro ovat herkkuani. Joskus saatan tehdä kaurapuuroa mikrossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 14:41

En sen kummemin,mutta riisipuuro on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 17:50

Aika harvoin nykyään syön puuroa. Kun olin pieni, ja mummi hoiti vielä paljon meitä lapsia, hän aina teki meille aamulla, ennen kouluun lähtöä kaurapuuroa. Se on yhä suosikkipuuroni, voisilmän kanssa. Muuta se ei tarvii. Sen lisäksi pidän tosi paljon myös riisipuurosta. Tulee vaan tehtyä harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 18.05.2009 - 22:37

Olen aika nirso puuron suhteen, oikeastaan vaan mannapuuro menee