Onko vaarallista jos kuukautiset ovat myöhässä?

Avainsanat: kuukautiset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.05.2008 - 19:30

Kuukautiset ovat niiden alkaessa jonkun aikaa hyvinkin epäsäännölliset. Toisinaan liika liikunta tai esim. laihduttaminen vaikuttavat kuukautisten säännöllisyyteen. Siksi etenkin nuorena on tärkeää pitää ruokailuajoista kiinni ja syödä terveellisesti. Jos käytät e-pillereitä voivat kuukautiset niiden aloittamisen jälkeen heitellä. Ja sitten on tietysti se klassinen syy kuukautisten poisjääntiin - raskaus. Lääkäriin kannattaa mennä jos vatsassa on kipuja ja jos kuukautiset myöhästyvät enemmän kuin kaksi kertaa.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.05.2008 - 13:14

Nopea painon pudotus ja stressi vaikuttavat myös kuukautiskiertoon. Joskus pelkkä 'missä ne nyt viipyy?' -jännityskin siirtää kuukautisia eteenpäin. Hassua, miten naisen kropassa kaikki vaikuttaa kaikkeen. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.05.2008 - 18:53

ei ole vaarallista. jos on raskaana ne jäävät pois, tai paino putoaa nopeasti, tai stressi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.05.2008 - 22:43

Ei ole vaarallista, mutta se on silti hälytysmerkki jostain muutoksesta hormonitoiminnassa. Raskaus, stressi ym. Myös vaikkapa minipillerit saattavat joillain tehdä sen, että kuukautiset jäävät pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.06.2008 - 20:46

Ei oo vaarallista. Niiden pitempi aikainen pois jäänti voi olla merkki esim. PCOS:stä. Ja tietysti jos ne vuoden ovat myöhässä niin saattaahan se jotain sairauksia tms aiheuttaa. Mutta varmaankin kerkee tutkimuksiin ennen ku se vuosi tulee täyteen :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.06.2008 - 08:46

ei se ole vaarallista. Syy ei voi olla ainakaan minussa :-)