Onko teitä kohdeltu aina hyvin ja kunnioittavasti ulkomailla liikkuessanne?

Avainsanat: rasismi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 16:49

Pikemminkin päinvastoin. Egyptissä huudellaan "Wellcome ", taksit kehuvat suomalaisia hyviksi ihmisiksi jne. Töykeimpiä on oltu ehkä Virossa ja Riigassa, mutta vain harvat sielläkin. Se tuntuu niin oudolta, että ei voi kuin nauraa. Koska en pukeutumiseltani ole mikään muotiguru, niin joissain hienoissa Italian merkkimyymälöissä on katseltu vähän pitkään, kun sekoittelen heidän hyllyjään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 16:10

Todella hyvin kuten diplomaattia,ei mitään häiriötä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 16:33

Aivan normaalisti, ei ole kukaan tullut sanomaan "go home".
Ystävällistä, kohteliasta käytöstä olen saanut, missä nyt kulloinkin olen sattunut reissaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 16:50

Kyllä kaikkialla muualla on, paitsi siellä Dominikaanisessa Tasavallassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 16:54

Joka paikassa olen saanut normaalin kohtelun. Kiitetty ja kehuttu suomalaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 17:25

Agadirin basaarissa ukko huoritteli tyttöystäväni, kummankin äidin ja isoäidit. Mies tiesi myös että kukaan ei ole ollut naimisissa eli olemme äpäriä koko kummankin suku. Hurghadassa oltiin ystävällisempiä kun rahat yrittettiin vain varastaa. Yksi ukko ei antanut vaihtorahaa vaan uhkaili niin hurjana että katsoin paremmaksi uskoa sitä ja ottaa lisää rihkamaa loppurahalla. Kummallakin kerralla käyttäydyimme erittäin kohteliaasti mutta se taisikin olla suuri virhe sillä näyttämällä helvetin vihaiselta saimme olla edes pikkuisen rauhassa niiltä s*tanan roistoilta. Sanomattakin on selvää että emme koskaan enää matkusta yhteenkään arabimaahan niiden takiaisten pilkattavaksi ja ryöstettäväksi. Muka tehtaan hinnalla ostamamme tuliainen olisi maksanut lentokentällä neljäsosan siitä. Vääräuskoinen on vääräuskoinen eikä hänellä ole minkäänlaista ihmisarvoa. Minusta vain muslimit ovat niitä vääräuskoisia. Parilla lemmenlomalla he onnistuivat hankkimaan ikuisen vihani päällensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 17:31

on :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:04

ihan asiallisesti yleensä, joskus jopa ylikohteliaasti

- metsä vastaa niinkuin sinne huutelee -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:21

Joka maassa olen saanut erittäin ystävällistä ja kohteliasta palvelua, monessa paikassa jopa ystäviä. Joten ei oo savolaesta muualla mualimalla sorrettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 18:22

Kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 18:24

Mitä meille metsäläisille on huudeltu? keskustelu.suomi24.fi/show.f...0043983917

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:37

Muualla paitsi Tunisiassa, Porto Santon saarella pubin isäntä kohteli kuin arvovierasta, ajoi muut asiakkaat pois ja piti henk.koht seuraa, ajelutti saaren ympäri esitellen yksityiskohtaisesti paikkoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 21:28

Kyllä melkein kaikissa paikoissa olen saanut hyvän kohtelun, ainut oli yhdellä lääkärillä käynti Ruotsissa, kun herra tohtori sanoi että sinähän olet "Aito finnjävel" silloin hyppäsin liikkeelle ja kaveri sai siitä tietää mitä oli tullut sanottua.
Toinen oli Virossa, kun tuleva appiukkoni mietti kuukauden, että olenko "poro" ja sitten eräänä iltana istuessamme ulkona ja grillasimme hän viimein sai päätöksen ja sanoi "et ole poro"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:00

Eipä ole valittamista osakseni tulleessa kohtelussa, ansiottakin hyvänä pidetty ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:03

Pääsääntöisesti kyllä, tosin riippuu siitä missä ja millä porukalla ollaan oltu. Lätkän mm-kisat tukholmassa ja jälkimainingit oli nauretavia, mikään ja kukaan suomalaisryhmä ei päässyt yhtään minnekään jatkoille. Tässä tapauksessa anonyymiydestä oli paljon hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:05

Kyllä on :) Yleensä on luultu ranskalaiseksi..syytä en tiedä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 10:08

on.. tyrkyttäjät vähän häiritsevät rauhaan tottunutta suomalaista mutta muuten kaik ok

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 09:32

Hyvin on kohdeltu. Kreikassa käydessä kylläkin tuo nuorempi tytär joutuu halattavaksi ja suukoteltavaksi. Mutta siellähän se kuuluu asiaan, lapset tosi tärkeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 15:25

Kyllä on.