Laki homoparien adoptio-oikeudesta meni tänään läpi eduskunnassa.Millainen lapsi kasvaa tälläisen parin parissa?

Naispareissa lapsi ei saa miehen mallia ja miespareissa puuttuu äiti.Vai onko toinen homoista iskä ja toinen äiskä.Miten lapsi voi kertoa asiasta kavereilleen ja koulussa,että hänellä on kaksi isää tai kaksi äitiä.En usko,että tämä on lapsen kehitykselle hyväksi.

Avainsanat: homoparit ja lapset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 14:45

kyllä se aika olutoa on kun on vaikka 2 äitiä. tai sit 2 isää. ei ihan pieni osaa ajatella tai sit kysyä miksi mulla on vaikka 2 äitiä. mutta sit isompi lapsi jo varmaan luulisin että kysyy jossain vaiheessa miksei mulla ole isää tai äitä. joo koulussa sit taas voidaan kiusata sellaista lasta jos on homo isä tai lesbo äiti. eikä se ole sen lapsen syy. vaikka koulussa se on sellaista. että jonkun se on kuitenkin lapselle kerrottava miksi näin on. vaikka lapsi ei sitä tahdo ymmärtää vaikka ei kyllä aikuinenkaan ymmärrä. ei kyllä ole kehitykselle hyväksi.mistä lapsi mallia ottaa jos ei omista vanhem mistaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 14:46

En usko, että lapsen kehitys on kovinkaan paljon kiinni siitä, kumpaa sukupuolta lapsen huoltajat sattuvat olemaan. Tuolloinhan isien kanssa kasvaneet lapset olisivat jotenkin epäonnistuneempia, kuin esim. heteroperheessä kasvaneet, juoppojen, mielenterveysongelmaisten, työuupuneiden tai työnarkomaanien kasvattamat lapset. Millainen malli silloin lapselle tulee isyydestä. äitiydestä ja vanhemmuudesta. En voi olla samaa mieltä kanssasi, niin paljon olen nähnyt "tavallisissa" perheissä kasvaneita, onnettomia lapsia. Toivon vain, että lapsi saa rakastavat vanhemmat, jotka huolehtivat hänen tarpeistaan aikuisikään saakka. Sitä kait tällä laillakin pyritään turvaamaan.
Kokonaan eri asia on se, voidaanko esim. homo- tai lesboparille antaa oikeus adoptoida lapsi perheen ulkopuolelta. Siihen en nyt ota kantaa, siinäkin on puolensa ja puolensa. Pääasia on, että lapsen etu on ensisijainen adoptoinnin peruste.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:56

JES.. onneksi meni läpi.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 15:04

Eniten varmaan tulee ongelmia siinä vaiheessa, kun kaverit alkavat ihmetellä, miten jollain voi olla kaksi äitiä eikä isää lainkaan tei päinvastoin.
Omassa perheessäni olen huomannut, että poikalapsi tarvitsee paljon sellaisia "miestenjuttuja", joita tehdään vain iskän kanssa. Mitenkähän sitten, kun sitä iskää ei olekaan, pelkästään kaksi äitiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 15:14

varmasti samanlaisia kuin muistakin. parempi noin kuin esim alkoholistiperheessä kasvaneet lapset!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 15:24

Tämä kysymys on hyvä,mutta koskettaa todella vaikeaa asiaa,sanoisin,että tämä on kaksiteräinen miekka,lapsen kannalta,en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 15:42

elävä lapsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 15:52

Nykyään tuntuu olevan suuri häpeä olla vain hetero.
Tällaisen perheen lapsi tulee olemaan suunnattoman ylpeä vanhemmistaan.
Minun ikäluokassani oli aika tavallista hävetä omia vanhempiaan, koska he olivat niin juntteja.

Lisätty: 15.05.2009 - 17:41

Ei kai Ida tarkoita, että koirankin kanssa? ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 16:48

Kaikki riippuu siitä miten he sitä lasta kasvattavat. Ei se mitä vanhemmat ovat, vaan millaiset arvot heillä on. Yhteiskunta saattaa muuttaa nämä lapset sitten aikanaan. Mutta mennään muutama vuosi eteenpäin, niin kaikki sekaliitot on normaalia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 16:50

Ihan normaali lapsi siellä kasvaa. Monelta lapselta puuttuu se isämalli, ja normaaleita niistäkin on tullut. Ja kun lapselle selittää oikeaan aikaan tilanteen, niin hän voi koulussakin ihan hyvin, kun ymmärtää itse tilanteen, vaikka "oppimattomat" luokkakaverit eivät ymmärtäisikään. Maailma muuttuu, ja meidän on muututtava mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 17:54

Jos lapsella on turvallinen ympäristö kasvaa, ei sillä ole merkitystä kasvaako hän kahden miehen tai kahden naisen perheessä. Tärkeintä on se, miten lapsi kokee turvalliseksi olonsa siinä perheessä. Lapselle riittää yksikin turvallinen henkilö kasvaakseen tasapainoiseksi nuoreksi ja aikuiseksi. Sukupuolella ei ole väliä. Kumpaakin mallia varmasti löytyy sitten perheen ulkopuolelta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:09

varmaan tulee ihan samanlaisia kasvatusongelmia kuin heteroperheissäkin, kyllä näillä lapsilla tulee olemaan ihan hyvät mahdollisuudet kasvaa onnellisiksi ja tasapainoisiksi kunnon kansalaisiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:24

Rakkautta ja rajoja lapselle, muulla ei ole väliä. Itse tunnen pari lesbo-pariskuntaa ja heidän elämänsä on tasapainoista ja onnellista. Kasvatuksella on suuri merkitys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:40

kaikenlaisia perherakenteita löytyy, pääasia että lapsella on rakastava, hyväksyvä ja turvallinen kasvuympäristö ja vanhemmat, vaikka ne kaksi isukkia, jotka paneutuvat lapsen asioihin ja tarjoavat ikää vastavaa haasteellista oppimisympäristöä ja virikemaailmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:59

Aika normaalia, sillä niin suurelta osalta lapsista puuttuu nykyäänkin normaali isäsuhde. "Normaalien" heteroiden huonot avioerot ja huoltajuusriidat.
Puhumattakaan jäätävistä avioliitoista, "vain lasten tähden".

Lähteet:
Tilastot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 19:42

Lukekaapa kaikki SALLA SIMUKAN Tapio ja Moona - sarjan kirjoja.
Tapiolla on kaksi äitiä, ja silti hän on ihan mukavalta vaikuttava teini-ikäinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 19:57

Oikeassa olet gristalli, tosi kieroon kasvanut lapsi tulee. On siinä koulussa selittelemistä, kun isän ja äidin nimet on Päivi ja Tiina tai Veikko ja Ville. Minä häpeäisin ainakin silmät päästäni. Vanhan testamentin mukaan tällaiset ihmiset tuli surmata, koska "he ovat itse ansainnet sen". Homot ja lesbot selittävät sen syntymäominaisuutena, eikä edes vikana, vaan luonnollisena asiana, jolle he eivät mahda mitään, mutta Raamattu sanoo sen selvästi; "He ovat itse ansainneet sen". Ihmisellä on vain valikoiva muisti, etenkin homoilla ja lesboilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 20:28

Perheeseen kuuluu mies ja nainen jotka siittävät lapset.Ja kasvattavat heidät .Lesbous ja homous on ihmisen itsekyyttä ja hyvinvoinnin tuotetta.Pitkällä juoksulla siitä ei hyvää seuraa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:00

Onpas täällä suvaitsevaisia ihmisiä, hienoa! <3

Lapsi tarvitsee huoltajan. Niiden määrällä tai sukupuolella ei ole lapsen kannalta merkitystä. Vain huolenpidon määrällä, ettei sitä saa liian vähän tai sitten kasva liian suojellussa ympäristössä.

Väitteeseen että lasta syrjittäisiin koulussa homovanhempien takia voin sanoa vain että heteroparien tulisi kasvattaa lapsensa suvaitsevaiseksi toisia lapsia kohtaan.

PS. homous ei ole itsekkyyttä vaan ihmisen ominaisuus jota ei voi itse muuttaa. Se ei ole päätöksestä kiinni, ellei halua valehdella itselleen ja ryhtyä suhteeseen joka on itselle luonnoton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:09

Uskoisin että aivan täysipainoinen.
Typerää ennakkoluuloa näköjään yllättävän usealla.
- Oliko tämä kysymys vai sinun oma mielipide??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 11:18

Yhdyn kyllä lamikaen sanoihin täysin. <3 Hyvin vastattu minusta.

Lapsi tarvitsee rakkautta ja huolenpitoa, ei sillä ole väliä tuleeko se kahdelta isältä vai "hetero perheeltä" Ihan normaaleja lapsia tulee sieltäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.05.2009 - 12:58

Minkähänlaisia lapsia kasvaa hetero alkoholiongelmaisten perheissä.
Lapset joutuvat kärsimään henkistä ja ruumiillista väkivaltaa.

Jotkut vastaukset kuulostaa ihan natsimeiningiltä!