Tehdessäsi lihapullataikinaa,mitä käytät nesteenä ja mausteena?

Tähän kysymykseen voi vastata niin Martat kuin Martit.

Avainsanat: lihapullataikina neste

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 16:32

Sipulikeiton olen minäkin löytänyt vasta hiljattain. Tulee todella hyvä maku pulliin. Nesteenä käy tavallinen vesi ja kananmunat sitomaan. Mausteeksi tulee heitettyä suoraan purkista jauhelimaustetta. Varsinaisen maun kun haen sitten kastikkeesta.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 14:19

Kermaa ja kananmunaa.Mausteeksi suolaa,musta-ja valkopippuria,paprikaa ja chiliä sekä soijakastiketta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:20

Nesteenä kermaa, jos sattuu olemaan, muuten maitoa ja kananmunaa. Mausteena sipulikeittopussi, jos on, muuten kaikenlaista sipulista alkaen. Ei ole vakio-ohjetta, eikä aina edes onnistukaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:24

Minä laitan vettä,kananmunaa, korppujauhoja sekä mausteita ja sipulia. ei ole ihmeempää ohjetta kuin tämä oma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:26

Kermaa tai ruokakermaa, joskus olen kermaviiliäkin laittanut tai maustamatonta jogurttia. Mausteita
laitan mitä milloinkin. Sipulikeittopussi on hyvä vaihtoehto. Joskus vain pippuria ja maustesuolaa. Kerran tein niin, että hakkasin ruohosipulia ja persiljaa silpuksi taikinan joukkoon, sekä vähän chiliä. Joskus piilotin keitetyn luumun lihapullan sisään...monia vaihtoehtoja, mutta nyt en ole tehnyt lihapullia pitkään, pitkään aikaan. Hm...täytyypä tehdä lähiaikoina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.05.2009 - 14:31

ruokakermaa,sipulia,pippuria,suolaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:44

minä laitan vettä, korppujauhoon sekoitettu mausteita (mustapippuri, suola ja grillausmauste) sillä tavalla tulee mummin lihapullien makuisia. Paistan pannulla, koska uunissa ei tule niin hyvänmaksuisia. Mä olen käyttänyt myös sipulikeittoaineksia, siitä tulee myös hyvä, nesteenä joko vettä tai kermaviiliä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 15:05

Kermaviiliä, sipulikeittoaineksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 16:13

Kermaviiliä, sipulikeittoaineksia.sekä kananmunia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 16:44

En voi kertoa, sillä jos joku kokeilisi minun tavallani, silloin häntä harmittaisi kun meni hyvä kallis jauheliha hukkaan. Vaikka tuossa aiemmin mainitsin laittavani hyvää ruokaa, niin lihapullat ovat ne jotka ei koskaan onnistu. Ennemmin syön valmispullia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 16:44

Nesteenä vesi, ja mausteena sipulikeittopussi, erilaisia pippureita. Yleensä suolaa ei tarvitse, jos laittaa sipulikeittopussin.
Jos haluan vaihtelua lihapulliin laitan keitettyä riisiä ja currya sekä suolaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:14

nesteenä olut (mieluummin ykköspilsneri jos sattuu löytymään), mausteet pippuria, soijjakastiketta, chiliketchuppia ja jotain 'ylläriä' mikä sattuu päähän pälähtämään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:41

kananmunaa vain ja reilusti ja soijakastiketta, korppista vain vähän joukkoon, pippuria mitä sattuu käteen osumaan ja voissa paistelen pannussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 20:01

Piimää ja sipulikeittopussi+muut mausteet maun mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:55

Nesteenä vettä, loraus maitojuomaa ja kananmuna.Mausteena tietty veden kanssa korppujauhot, sit valkopippuri ja jauhelihamaustetta sekä ripaus suolaa ja paljon sipulia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:02

Laitan nesteeksi vettä ja mausteeksi Meiran maustettua korppujauhoa.Tulee hyvät pullat/pihvit eikä tartte pähkäillä mausteiden kanssa :) Myös pihvien leivitykseen olen käyttänyt tuota valmiiksi maustettua korppujauhoa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:12

Vettä ja hyvää tulee,
ei liikaa mausteita taikinaan jotta jokainen voi syödä pullan pari.
Mausteita kun voi lisätä pöydässä - pois otto hieman vaikeampaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 10:04

Kermaviiliä, sipulikeittopss ja kananmuna.
Sama pätee myös mureketaikinaan, johon voit lisätä vielä esim herkkusieniä.
Tämä on hyväksi havaittu resepti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 10:07

Takuuvarma lihapullataikinaresepti:

750 gr jauhelihaa
1 prk kermaviiliä
1 pss sipulikeittoaineksia
1 reilu sipuli (juu, vielä lisäksi)
1 kananmuna

Sekoita kermaviili ja sipulikeitto, anna levähtää vartin verran. Jauheliha ja muut kamat sekaan. Tuo ylimääräinen sipuli sitoo jauhelihasta irtoavan nesteen älyttömän hyvin. Kun taikina on valmis, annan sen vetäytyä ainakin tunnin. Ja eikun palleroita tekemään!