Oletteko kuulleet ALLI-nimisestä laihdutuslääkkeestä,jota myydään reseptivapaasti apteekeissa?

Onko nyt vaarana,että alipainoiset anorektikot alkavat ostaa tätä lääkettä?Apteekit ovat lupautuneet seuraamaan ostajia,mutta lääkkeestä on paljon mielipiteitä www.PointBlog.fi
Käy lukemassa.

Avainsanat: laihdutuslääkkeet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 13:44

Minä en usko keinotekoisiin lääkkeisiin laihduttamisessa, enkä kehota ketään muutakaan alkamaan "pillerilinjalle". Porkkanaa, kaalia ja liikuntaa päälle malliin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 13:49

Uskon vain siihen laihdutukseen ,mitä jätän suuhuni laittamatta.Ihan varmasti aina löytyy laihoissakin sellaisia ihmisiä ketkä ovat lihavia,vaikka oikeasti ovat langanlaihoja anorektikkoja,ei voi,kun sääliä heitä,he elävät vääristyneessä minä kuvassaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 13:51

Onko tämä nyt sitten se mitä muutama viikko sitten vouhotettiin? Onhan niissä varmasti jotain perää, mutta ei ne varmaankaan yksistään riitä. Pitäisiköhän ihan kokeilla. Maksaa varmaan maltaita.

Lisätty: 15.05.2009 - 13:56

Tuolta linkistä saa lisätietoutta ihmepilleristä.

Lisätty: 15.05.2009 - 14:03

Löysin hieman hintatietouttakin. Eli yksi kapseli maksaa n.1 euron eli jos yksi päivässä, niin n.30 euroa kuussa. Vähintään käytettävä 6 kuukautta, eli 30 x 6 = 360 euroa siitä ihanuudesta että muutama kilo lähtee. Niin ja sitten sen mahdollisen ruokavalion aineet, joita kapseleiden tueksi on nautittava.

Olenkos minä nyt hieman ilkeä kun taidan kuiteskin mollata tuota ihmelääkettä?

Lisätty: 15.05.2009 - 14:08

Juuri saamani tiedon mukaan olitte valinneet tätä Allia koskevassa kysymyksessä vastaukseni parhaaksi. Tarkistin samalla virallisen hinnan. 84 kpl/51,03€.

Lähteet:
www.emea.europa.eu/humandocs...-PI-fi.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:01

oon kuullut mut en kokeillut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:04

Kyllä tuollaiset lääkkeet pitäisi ehdottomasti olla vain lääkärin määräyksellä. Muuten niitä käyttävät juuri ne, joilla ei ole siihen mitään todellista tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 14:14

Tällä palstalla olen siitä kuullut joku aika sitten ekan kerran. En aio kokeilla. Jos laihdutan, teen sen ruokavaliolla. En tarvitse mitään pillereitä, jauheita tai muuta roskaa. Ei niillä saada pysyviä tuloksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 14:21

Minähä kerroin tästä jo monta viikkoa sitten ja täällä monet sanoivat minua valehtelijaksi!
Katsokaapa mitä tuli silloin 3 viikkoa sitten minulle sanotun ja ensimmäisen kerranhan kerroin tämän tulosta jo ennen joulua.
Nyt olen pudottanut tällä jo 6,5 kg 3 viikossa.
Jokainenhan voi kertoa mielipiteitään vieläkin, mutta fakta on nyt se että tällä oikeasti eksn kerran laihtuu tekemättä mitään muuta, mutta eihän tätä kenenkään vieläkään ole pakko ostaa hei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:28

Yleensä noilla laihdutuslääkkeillä on myös sivuvaikutuksia. Yksi niistä on ahdaskulmaglaukooman vaara. Koska suvussani esiintyy juuri ko. sairautta, niin en ole uskaltanut laihdutuspillereitä alkaa käyttämään. Sen sijaan olen silloin tällöin sortunut valkuaisainelitkuihin, joilla korvataan päivän ateria. Pääsee niilläkin alkuun painonpudotuksessa, joka onkin yksi lempiharrastuksistani.

Lisätty: 15.05.2009 - 16:06

Tässä nimenomaisessa lääkkeessä ei ollutkaan tuota haittavaikutusta, mutta monia muita kyllä. Paremmin selviää tuosta linkistä www.yliopistonapteekki.fi/Fi...165295.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:29

Lukenut olen ja ajattelin jo, että siinäpä mulle konsti pudottaa nämä viitisen ylimääräistä kiloa, kun eivät näy muuten lähtevän, mutta sitten tuli järki lomalta takaisin ja totesin, että normaalit luonnolliset konstit ovat laihdutuksessakin parhaat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 15.05.2009 - 14:32

Olen kuullut, muuten ehkä ostaisinkin mutta luultavasti minulle ei myytäisi.
Sanovat etteivät välttämättä myy jos et ole niin sanotusti kunnolla lihava

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 16:19

Olen kuullut,mulle ei vät myisi,sanoisivat rautakankea vaikea ohentaa,jätkät nauroivat, ja sanoivat alli kustuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 18:24

toivottavasti ei toimi. O_O

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:46

Jep, aamun lehdessä luki siitä juttua. En usko että anorektikot hyötyvät, eivät syö mitään eli ei ole sitä mistä rasvan imeytyminen lääkkeellä estyisi. Bulimikot saattavat säätää lääkkeellä. Yhtä kaikki, onhan meillä tupakkakin edelleen vapailla markkinoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 20:56

Tuoteselosteen mukaan Allin laihduttava vaikutus perustuu siihen, että se roudaa merkittävän osan ravinnon rasvoista suoraan läpi ja viemäriverkkoon. Totta Mooses siinä kilot tippuu (samalla kun rahat menee).

Entäs sitten kun kuuri loppuu ja ravintosi rasvat saa taas rauhassa hakea paikkaansa napasi ympäriltä? Eiköhän siinä palata vanhaan kuosiin melko nopeasti, ihan samalla tavalla kuin muissakin 'pikalaihiksissa'.

Itse kyllä uskon paremminkin masokistisiin konsteihin, ruokavalion korjaaminen ja liikunnan (kulutuksen) lisääminen. Silloin ainakin voin ylpeillä tehneeni jotain asian eteen, enkä vaan löhöillyt sohvalla ja vedellyt Allia poskeen.

Vakavampi puoli tässä asiassa on se, että hyvin merkittävälle osalle painonsa kanssa taistelevista Alli ei sovi ollenkaan (vrt. tuoteselosteen varoitukset)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:03

no kuulluhan siitä on jo näilläkin sivuilla useampaan kertaan, kuulemiseen se jääkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:03

Tosiaan,ilmankos oli tuttu juttu,Napsussa puhetta joitain aikoja sitten,mutta mullakin jää siihen.Ei mielessä laihdutukset,ilmankin jo housut alkaneet pyöriä jalassa.LIikunta ja napostelujen tarkisteleminen toimivat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:15

En ole ja kerro ihmeessä toimiiko.