Mitä mieltä rattijuoppojen määrästä? Täälläkin on taas yöllä joku ajannut yli 3,8 promillen humalassa. ei kyllä ole mitään lakia.

Avainsanat: liikenne ja rattijuoppot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 11:45

Kannatan 0-rajaa, autoilussa ja myös veneilyssä.
Ei väliä vaikka itselleen vahinkoa aiheuttaisivat törttöilyllään, mutta yleensä viattomat kuolee tai vammautuu, ja rattijuoppo senkun jatkaa .

Kaksi naispuolista serkkuani ja toisen syntymätön vauva kuolivat taannoin rattijuopon lääkärin aiheuttamassa kolarissa, känninen lääkäri selvisi kolarista vähin vammoin.

Kysyjän kommentti

Kiitos tästä hyvästä vastauksesta sinulle. rattijuoppot pitäs laittaa kovalle tuomiolle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Eme
Vastattu: 15.05.2009 - 11:49

Järkyttävän paljon loppujen lopuksi rattijuoppoja liikenteessä.. Pitäähän ottaa huomioon että kaikki niistä eivät jää kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 12:26

Ei ne poistu narisemalla ja naurettavilla tuomioilla. Vaikka itse ajaa hyvin ja sääntöjen mukaan saa koko ajan olla tarkkana mistä nurkan takaa mikäkin hörhö lentää päälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 12:27

Laki on. Mutta kuudesosa auroilijoista ei välitä sitä noudattaa. valvontaa lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 12:30

Tilanne on kamala rattijuoppojen ja huumekuskien osalta,joka aamu saa lukea lehdestä näistä kyseisistä kavereista.En tiedä keinoa tähän ongelmaan,kun viisaammatkaan ei saa heitä kuriin,täytyy vain toivoa,et omalle kohdalle ei osu vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 12:39

Se on yhteiskunnan peili tänä päivänä.

Taas kerron kohdalleni sattuneen tapauksen. 70-luvulla kun vielä hyvinvontia rakennettin jouduin viemään perjantaina iltapäivällä Keravalle kaverin työmaalle tilipussit. Oli nääs sellaisia miehiehiä siihen aikaan töissä jotka halusivat rahat kirjekuoressa käteen. Tattarisuon kohdalla oli kolme kaistaa Lahden väylällä ja niistä keskimmäiselle oli pysähtynyt auto kolmen ruuhkassa. Katsoin asiakseni kun ajoin sitä kaistaa mennä kysymään miksi siihen on pysäköity? Hätävilkut päälle ja kolmio katolle riittävän kauksi pysähtyneestä. (Turvaväli) Avatessani oven autosta huomasin että kuski on ihan "mäsässä". Äijä sopersi että tuuppaa vahän, sanoin että katsotaan miksi se on tähän jäänyt. Bensiini mittari näytti nollaa, äijä tuohon onko sulla, on mutta sinulle en anna. Yritin pysäyttää takseja kun niillä oli siihen aikaan "tilkietalkvitsit" autoissaan. Ei tulosta. Eikä sitä autoa voinut siihen jättää. Työnsin äijän autoineen sopivassa välissä reunakaistan yli luiskaan. Äijälle sanoin että älä lähde mihinkään hortoilemaan soitan, kun pääsen puhelimen luo, bensiinin tuojat ja ne tulee sinivalkoisella autolla.. Viivyin puolituntia ja näkyi olleen sinivalkosella autolla kissalan pojat paikalla. Minun oli vietävä tilit oman työmaani miehille joten ei ollut mahdollisuutta kiertää paikalle. Tuskimpa olis kaivanneetkaan, kun yleensä konahtelevat liikettä niveliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 12:41

Viinan hinta pilviin vähäksi aikaa. Vierotus voisi tällä tavalla tepsiä. Vaikka en olekaan kieltolain kannalla. Pärjäisin kyllä vieläkin vähemmällä itse, mutta olisihan se vaikeaa, jos pitäisi juhlat, eikä olisi varaa tarjota mitään muille !
Säälittävän monella on niin huono itsetunto, että joka paikassa täytyy olla pienessä hieneessä, että uskaltaa tulla esiin ja suunsa avata. Kuka tai mikä sen itsetunnon on murentanut ? Epäilen sekä vanhempia että koulua, koulussa toiset koulukaverit ja ehkä joku opettajakin. Työpaikallakin saattaa olla taitamattomia ihmistuntijoita, jotka möläyttelevät mitä sattuu. Ole siinä sitten kotona selvinpäin. Apua tarvitaan !

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.05.2009 - 13:05

Otan osaa Palisanteri suruusi. Minunkin pikkuserkku menehtyi kioskin jonossa, kun rattijuoppo menetti autonsa hallinnan ja syöksyi päälle.
Heitä kohtaan on otettava niin kova linja, että heti ensimmäisestä kova rangaistus päälle. Ei se silittely auta. Voi voi kun se meidän poika on niin kovia kokenut, kyllä sitä pitää ymmärtää että hieman ryyppää ja autolla kavereiden luo lohtua lähtee hakemaan...
Poliisien pitäisi olla yhtä nohevia kuin meidän poliisipäällikkömme, joka virkaan astuessaan vannotti että: humalaiset, hullut ja huorat laitetaan kuriin. No en usko että ihan siinä onnistui, mutta melkein heti uhoamisen jälkeen eräänä räntäsateisena aamuna vuosia sitten eräs venakkoneito liftasi 5-tien varressa vähissä vaatteissa kohti uusia tuulia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 13:47

Rattijuoppojen tuomioita pitäisi koventaa sillä he vaarantavat itsensä lisäksi muita ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 13:58

en todellakaan voi ymmärrää miksi joku lähtee ajamaan humalassa..!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 14:06

Kyllä se niin on, että ei mitkään lait humalaisia kuskeja pidättele. Kaikki riippuu siitä mitä tuolla korvien välissä on. Ja siellähän ei ole muuta kuin tyhjää silloin, kun rattiin tartutaan kännissä. Hoitoon kaikki juopot jotka autoilevat humalassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:07

Yksikin rattijuoppo on liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:03

Ilmoitan varmasti poliisille heti, jos näen humalaisen ihmisen nousevan auton rattiin... Minunkin kaverini on kuollut vuosia sitten, kun humalainen ajoi hänen ylitseen. 0- raja pitäisi olla. Ei sitä tiedä mitä se auttaisi. Alkolukko kaikkiin autoihin tai jotaki.. en tiedä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 20:13

Rattijuoppoja on ihan yhtä paljon kuin muuallakin, ei siis syytä huoleen. 0-rajalla niitä tulisi lisää, mutta väärästä päästä. Eniten onnettomuuksia aiheuttavat yli 1,2:promillen kännissä ajelevat. Minä nostaisin rattijuopumusrajaa 0,7 promilleen, näistä ei ole mitään harmia muille teille kulkijoille. Valvonnasta vielä, että suomessa puhallutetaan jo nyt eniten koko maailmassa. Jos sitä tästä vielä lisätään, pitää poliisien mennä jo ihmisten koteihin puhalluttamaan. Itse olen joutunut kaksikin kertaa puhaltamaan samana iltana ja vielä samassa paikassa. Poliiseilla alkaa olla jo jonkinlainen epidemia, puhallusmania.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 22:05

jokainen on liikaa,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.05.2009 - 23:16

Edelleen pätee lauseet jos ajat et ota ja jos otat et aja.