mitkä kaikki aineet pitää ottaa mukaan kun laskee lukuaineiden keskiarvoa? ja entäs sitten kaikkien aineiden ka?

ysiluokan todistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 15.05.2009 - 00:16

mielestäni kaikki muut paitsi köksä, kässä, musiikki, liksa ja kuvis...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 22:37

Helsingin kaupunki opetusvirasto:

Lukuaineet:

•Biologia
•Historia
•Maantieto
•Oppilaanohjaus
•Terveystieto
•Yhteiskuntaoppi

Kaikki aineet:

Lukuaineet
Matemaattiset aineet
Taito- ja taideaineet
Vieraat kielet
Äidinkieli

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 23:07

Ei ole kohdallaan ylläoleva.Uskontokin näyttää puuttuvan kuten muutkin katsomusaineet,valinnaisten lisäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 07:24

lukuaineet:
äidinkieli ja kirjallisuus
toinen kotimainen kieli
vieraat kielet
uskonto tai et
historia ja yhteiskuntaoppi
matematiikka
fysiikka
kemia
biologia
maantieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 10:53

Taito- ja taideaineet jätetään ns. lukuaineiden keskiarvosta pois, koska niissä menestyminen edellyttää luontaista lahjakkuutta (niinkuin kyllä koko koulunkäynti), jota ei katsota kaikilla oppilailla olevan. Tämä kuvastaa koulun vääristynyttä arvomaailmaa, painotetaan päähänpänttäämistä, joka on ulkoaoppimista, ei sen kummempaa. Minun lahjakkuuteni koulussa oli pikemminkin tuolla taito- ja taideaineiden puolelle painottunutta. Onneksi sitäkin on osattu arvostaa pyrkiessäni opiskelemaan ammattiini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:11

Äidinkieli tietenkin,kirjallisuus,toinen vieras kieli,uskonto,historia ja yhteiskuntaopppi,matikka,fysiikka ja kemia,biologia ja maantieto.