Onko kukaan napsulaisista käynyt Sveitsin Davosissa? Millaista on, mitä piditte?

On ruennut kiinnostamaan kovasti ja ehkäpä sinne päin vuoden päästä.

Lisätty: 16.05.2009 - 16:23

Zermatt näyttää mielenkiintoiselle ja siellähän pääsee Matterhornin lähelle.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 21:17

Upeat ALPIT!En ole Davoisissa käynyt,mutta Zermattissa,jota sveitsiläiset itse kutsuu helmekseen,mitä se olikin Matterhornin juurella,alppiidylli täydellisimmillään kylässä,jonne ei autoilla ollut asiaa,hevosajopelit suhaili kujilla ja alppilinnut liverteli.
Davos näyttää modernilta kaupungilta,mutta Alpit ympärillä uhkeat ja laakso niin vihreä.

Kysyjän kommentti

Todellakin Zermatt näyttää paremmalle, kuin Davos ja se autottomuus kruunaa kaiken, siispä sinne viimeistään ensi vuonna. Kiitokset vastaajille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 20:48

static.panoramio.com/photos/...689618.jpg
Ei ole itse ottamani kuva, kun en ole siellä käynyt. Upea maisema, kuten Sveitsissä aina.
static.panoramio.com/photos/...097332.jpg
Tässä talvinen maisema.

Lähteet:
Panoramio

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 22:44

Sveitsissä olin vuosia sitten jääkiekkoa seuraamassa, reissu kesti 12 päivää ja menimme sinne bussilla baltian maiden (viro-latvia-liettua), puolan, saksan ja ranskan läpi. Kevättä ja lämmintä oli sekä varsinkin ravintolaruokailu hintavaa, kauppojen hinnat aikalailla suomen tasoa. Asuimme ranskan puolella koska se oli vain noin kolmanneksen sveitsin huoneiden hinnasta, silti erittäin tasokas hotelli. Paikka oli pieni mulhousen kaupunki itä-ranskassa. Basel oli kaupunki sveitsin puolella, rajan tuntumassa jossa oli pelit ja pyörimme siinä ympärillä joka päivä, illat aina mulhausessa. Baselissa on ihmisiä noin kymmenen kertaa enemmän kuin davosissa, mutta pieni paikka se silti on. Ihmiset ystävällisiä ja neuvoivat mielellään jopa ranskan puolella kun hukkasin hotellin heti kättelyssä. Mene mieluummin baseliin niin pääset käymään samalla reissulla myös ranskassa, euromaita kumpikin, davos on ehkä enemmän laskettelijoiden paikka...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 23:33

Mukavan näköinen paikka minkä olen siellä poikennut 1973. Ajoimme TM-suvikumitestiä ja tulimme Itävallasta Svetsin myös Davosin läpi. Seuraavan yön hotelli oli Bellinzonassa, jouduimme pokkaamaan Thusiksen kautta välttääksemme Italiassa käynnin. Italian tullimuodollisuudet siihen aikaan olleet niitä nopeimpia. Ilta pimeni vuorilla tuli tähtitaivas ja pakkasta. Huhtikuun lopulla vuorilta valuva vesi jääti mustaa jäätä tiehen. Muuten sveitsin polliisi pysäytti meidän autoletkamme kyseli lumiketjuja. Tietysti niitä ei ollut yhdessäkään autossa mutta herrat päästivät vuoren ylitykseen kun selvisi että ollaan Suomesta rallimiesten maasta. Vahinko ettei nähnyt maisemia mutta paikka paikoin tuntui olleen irtonaista kesärenkailla.
Aamun valettua Bellinzonassa vedin verhot syrjään ja nähtyäni maiseman kouraisi vähän vatsanpohjasta, että tuollaisen "mykkylän" yli tultiin illalla tänne. Näytti että ojat olivat syviä!
Muuten Pälkäneen Lukon Järvinen kävi Davosin öljyjäällä luistelemassa 1500 m Maailman ennätyksen, taisi olla jo 60-luvulla.

Lisätty: 15.05.2009 - 07:42

Niin se muisti pätkii? MM-kisat oli Davosissa 50-luvulla. Juhani Järvinen luisteli 7 vuotta voimassa oleen ME tuloksen Sguaw Valleyn esikisoissa 1959. Hän ei myöskään edustanut näköjään Lukkoa vaikka oli Tuuloksessa syntynyt.
Lähde; Wiki

Lähteet:
TM 11/1973-Suvikumien etelänmatka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:17

Olen käynyt ja mielessäni on vain ne huimaavat näkymät,joita ei voi unohtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:15

En ihan Davosissa, mutta Italian puoleisella rajalla olen ollut. Sveitsissä on joka puolella mahtavat maisemat. Sinne voisin matkustaa kesällä halppismatkalle, mutta sellaisia ei varmaankaan järjestetä.