Mitä meikkejä tai hajuvesiä 11-vuotias tyttö voi käyttää?

Olen yksinhuoltajaisä enkä ymmärrä näistä mitään. Mutta 11-v tyttö haluaa joskus, mutta harvoin, meikata vähän itse tai kavereiden kanssa. Onko jotain vinkkejä, mitä voi käyttää ja mitä ei tule tehdä. Älkää sanoko, että ei tarvitse mitään, kyllä minä sitä mieltä itsekin olen, mutta ei se loputtomiin auta...

Avainsanat: meikit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 20:23

Nuoren tytön meikkipussi:
www.yhteishyva.fi/yhteishyva...ikkipussi/

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 20:24

Tiedän, että jotkut käyttävät ripsiväriä ja huulipunaa, ainakin juhlissa, mutta tarpeetonta se on. Hajuvesiä en suosittele, deodoranttia voisi silloin tällöin tarvita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:27

Osta jotain huokeata, mietoa hajuvettä tai deodoranttia. Enpä kehoittaisi vielä käyttämääm ripsiväriä tai luomiväriä. Osta vaikka ensin naamanpesutuotteita ja panosta ensin puhtauteen. Kun nuori osaa pitää huolta hygieniastaan, sitten voi ajatela meikkejä vasta. Jos teini-ihon tukkii meikeillä, voiteilla yms. ihoon tulee finnejä herkemmin. Kouluun ei tarvii sitten meikata, joskus 13 vuotiaana voisi ajatella juhliin jotain kivaa meikkiä aikuisemman naikkosen opastuksella, jotta hän oppii meikkaamaan oikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 20:30

Kyllä nyt pitäisi vielä pari vuotta ainakin mennä ilman meikkausta. Noin nuoret näyttävät meikattuina ihan sutturoilta. Anteeksi , mutta olen nähnyt heitä liikkeellä ja ovat todella pahan näköisiä, kun ei siitä meikkaamisesta ole alkeellisintakaan käsitystä, että mitä laitetaan ja minkä verran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.05.2009 - 21:16

Minä suosittelisin tuon ikäiselle korkeintaan luomiväriä ja huulikiiltoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 21:44

Olen samoilla linjoilla Emen kanssa mutta ripsivärillä saa kivasti korostettua nuoren silmiä kunhan käyttää vain kevyesti ja ainoastaan yläripsiin. Ja kiva pinkki huulikiilto antaa keväisen vaikutelman. Eikä minusta pienellä kevyellä hajuveden sipaisulla mitään pahaa saada aikaan. Tärkeintä on, että ei käytä raskaita eikä ihon väristä paljoa poikkeavia tuotteita.

Lähteet:
www.pirkka.com/muotikauneus/...t?nid=3713

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 21:50

Samaa mieltä edellisten kanssa..huulikiilto ja joku kevyt hajuvesi riittävät :) Näin aion omallenikin asian esittää jahka se aika koittavi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 22:10

ei tarvis kyllä vielä mitään meikkejä. jos pakko on niin ehkä vähän poskipunaa, luomiväriä, ja hiukan ripsiväriä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 22:13

Ripsari, huulikiilto. Huulipuna on ehkä vähän liian aikasta... mutta on se ihan luonnollista että ton ikääsenä haluaa jo meikata. Mutta kannattaa kattua ettei liikaa sudi mitään naamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 22:28

Lily Lolon mineraalimeikeistä:

Meikki"voiteet": warm peach & blondie
Punaisuuden peittari: Blush Away
Mustien silmien alusten peittoaine: PeepO cover up
Poskipuna: Rosebud blush
Kiillonestopuuteri: Shine Away
Aurinkopuuteri:Bondi Bronze

Ripsivärinä Maybellinen vedenkestäviä. Kestää todella hyvin koko päivän.

Sitten tietysti perussiveltimet ja ripsentaivuttimet yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 10:59

minulla on myös saman ikäinen tyttö. annan häen käyttää mietoja hajuvesiä eli toletteja. dedoranttia työille tarkoitettua rexonaa. Anytaime merkkiset meikit kyllä olis hyvä vaihtoehto tämän ikäiselle tytölle. minun tyttöni ei käytä vielä meikkejä lainkaan. siis ripsiväriä eikä luomiväriä eikä huulipunaakaan. ei sitä vielä kiinnosta sellaiset asiat. enempi nyt kiinnostaa toi sen mönkijä millä pääsee ajelemaan. hajuvettä ei myöskään kannata käyttää liikaa koska opettaja oli huomauttanut meidän tyttöä kun sillä oli vähän vahingossa lorahtanut hajuvettä liikaa.eipä ole enää toistunut se. mutta olen kyllä noiten mietojen kannalla tämän ikäisellä työllä.eli hajusteet mietoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:18

Huulikiiltoa ja jotain ihan kevyttä tuoksua.Se voi olla pelkkää deodoranttia.