Millainen hintataso Venetsiassa on Suomeen verrattuna?

Avainsanat: venetsia italia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.05.2009 - 08:27

Kuten jo edellä on kerrottukin, turistien suosimilla paikoilla hintataso on kovanlainen, hieman sivummalla jo kohtuullinen, eräin paikoin jopa edullinen Suomeen verrattuna.

Ohessa tietoa Venetsian säästä yms.

www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/902

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 19:56

Siellä on muistaakseni maailman kallein kahvila siinä Markuksen torin vasemmalla puolella kaanaalilta päin tullessa. Oikein ylpeilevät kalleudella.
Vähän syrjemmällä ihan kohtuulliset hinnat.

Lisätty: 15.05.2009 - 00:39

Älä usko noita "kallista on" juttuja. Käy syömässä ja kahvilla parin, kolmensadan metrin päästä Markuksen torista jollain hyvin pienellä kujalla, niin siellä on jopa halpaa ja todella laadukasta capuccinoa ja ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 19:57

Pizza saman hintaista kuin Suomessa, olut noin kaksi kertaa kalliimpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:04

En ole €-aikaan Venetsiassa käynyt,mutta kahvilasta tuli mieleen,että paikka oli semmoinen "once in a lifetime" kahvipaikka.Kahvi maksoi 10000 liiraa eli n.32markkaa!!!!!Huikea hinta silloin, fingerporillisesta pressoa,mutta tosiaan "kerran elämässään" sen maksoi ja nautti tunnelmasta,kuunteli elävää klassista musiikkia ja puheen sorinaa sekä kyyhkysten siipien havinaa.
Luulisin,että ei mikään halpis kohde,miksi oliskaan?Firenzeä italialaiset itse pitävät hyperkalliina kohteena,kumarsivat syvään,kun kerroin olleemme asumassa (Firenzessä) kolmisen viikkoa vuokra-asunnossa pari vuotta sitten;mutta Venetsian hintatasoa en tiedä,muista,itsestähän paljon riippuu rahankäyttö...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:06

Kyllä ne kalleimmat paikat ovat niiden nähtävyyksien ympärillä ja ei minusta siellä ainakaan halpaa ollut. Suomen hintatasoa ja jokin on kalliimpaakin, niin kuin tuossa edellä jo sanottiinkin. Kerta käynti riitti meille. Palvelu oli epäystävällistä ja välinpitämätöntä. Syynä lienee ollut se kauhea turistien paljous. Oli keski-Euroopan lomakausi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:49

Minulla taas on vain kivoja muistoja Venetsiasta. Lähtisin heti uudelleen jos vaan tilaisuus tulisi. Mutta... hintataso on ainakin yhtä korkea kuin Suomessakin, jollei kalliinpikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 21:06

Suosittelen Venetsiaa edullisempaa majoitusta mantereen puolelta Mestrestä. Aivan vieressä ja bussilla pääsee visiitille todella kätevästi. Varaudu kuitenkin huonoon englannin kielen taitoon Mestren ravintoloissa. Suosittelen lämpimästi, itse kaksi kertaa käyneenä. Aina puhutaan Venetsian kalleudesta, mutta kyllä siellä löytyy ihan edullisiakin ruoka- ja juomapaikkoja. Pizzat oli alkaen 4,50 Eur ja pastat n. 5 Eur, hyvin maistui! Paikallisten suosimissa baareissa Camparipaukut maksoivat 1,50 ja kylkiäisenä tuli sipsejä tms. pikku suolasta. Eli ei niin kallista aina. Venetsia on Italian kallein kaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 21:57

Kalliimpaa siellä on paljon kuin Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 23:12

Kallista ja haisee kesällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 08:48

Kalliimpaahan siellät toki on kuin Suomessa, se on selvää. Yleensähän matkailijat käyvät siellä, harva siellä asuu pitempään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:21

Kallista on.