mitä tarkoittaa lähiosoite?

Ei ole

Avainsanat: lähiosoite

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 17:11

Kadun nimi ja asunnon numero.

Lisätty: 14.05.2009 - 17:15

Tarkka lähiosoite (katu/tie, talon nro, porras, huoneiston nro), lähde :Itella

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 17:16

Sun osote missä asut ja sen numero ja posti numero minun mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:16

Se osoite missä asut,
- tai missä olet viimeksi asunut.

Tai sitten voi varata postilokeron / tai poste restante osoitteen
lähimmästä postista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 18:04

Katu, talon numero, asunnon numero, paikkakunnan postinumero ja paikkakunta. Kaikilla täytyy olla joku osoite, vaikka poste restante.
Kai sulle johonkin osoitteeseen postiakin menee tai tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 19:12

Kadun/tien nimi + asuintalon numero sekä mahdollinen rappu ja huoneisto numero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:03

Se voisi yhtä hyvin olla myös pelkkä osoite. Lähi-liite siinä alussa ei tarkoita yhtään mitään. Joskus ammottavina aikoina posti osasi tuoda kirjeen perille, jos siinä luki nimi ja vaikkapa Munkkiniemi, mutta nykyisin kukaan ei sillä tavalla lähetä postia, vaan siihen laitetaan myös kadun nimi ja talon numero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 22:47

Lähiosoite on sinun Maistraatille lainmukaan ilmoittamasi asuinpaikkakuntasi asuntosiosoite.

Muuttoilmoitus on lain mukaan tehtävä viimeistään viikon kuluessa muutosta. Sen voi kuitenkin tehdä aikaisintaan kuukautta ennen muuttopäivää. Ilmoitus täytyy tehdä aina, kun muuttaa pysyvästi asunnosta toiseen tai kun tilapäinen oleskelu toisessa osoitteessa kestää yli kolme kuukautta.

Muuttoilmoituksella tiedot päivittyvät yhdellä kertaa sekä maistraattien ylläpitämään valtakunnalliseen väestötietojärjestelmään että Postiin. Tekemällä muuttoilmoituksen hyvissä ajoin ennen muuttoa, voi varmistaa, että postit tulevat heti oikeaan osoitteeseen. Ajantasaiset osoitetiedot nopeuttavat asiointia kotikunnassa, verot menevät oikeaan kuntaan ja vaaleissa pystyy äänestämään oman asuinalueen äänestyspaikassa.

Väestötietojärjestelmästä uudet osoitetiedot välitetään automaattisesti myös viranomaisille: muun muassa seurakunnille, ajoneuvohallintoon, Kelaan, verohallintoon sekä puolustusvoimille. Lisäksi monet eläkelaitokset, pankit, vakuutusyhtiöt, järjestöt, lehtitalot ja yritykset saavat uudet osoitetiedot suoraan väestötietojärjestelmästä.

Tietojen luovutuksen kieltäminen.

Jokaisella on oikeus kieltää tietojensa luovutus väestötietojärjestelmästä suoramarkkinointiin, markkina- ja mielipidetutkimukseen, osoitepalveluna sekä sukututkimusta ja henkilömatrikkelia varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 22:52

eikös se sinusta ole osoite vai mitä tarkoitat sanalla ..ei ole... valaiseppa hieman...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 23:28

Kyllä Poste Restante käy lähiosoitteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:28

Kotiosoitettasi.