no näillä luvuilla ei vielä päästä top 100 riskin joukkoon, mutta kaikkiinhan pitää asiallisesti suhtautua ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 14:56

vakavasti otettava asia, mutta ei silti ainakaan vielä syytä panikoida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 15:06

Jos on yleisterve ja asuu länsimaiden terveydenhuollon piirissä, en usko että tauti on kuolemaksi; senhän jo tiedotusvälineet ovat antaneet ymmärtää. Tauti on samantyyppinen kuin muut liikkuvat influenssat, tarttuminen vain on ärhäkämpää. En usko, että Suomessa tarvitsee kuolemaa pelätä. Muistaa pestä kätensä ja välttää omien silmiensä ja suunsa koskettelemista turhan takia. Ja jos sairastuu, välttää muiden tartuttamista ja antaa taudin parantua kunnolla ennenkuin lähtee liikenteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.05.2009 - 15:26

No mitäs tässä nyt niin kummallista?
tulkoon jos on tullakseen.
Eipä tuo muutenkaan kovin vaarallinen ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 15:54

Ampiaisen pistoon kuolee moninverroin enemmän ihmisiä kuin tuohon A-virukseen.
En osaa pelätä tuota mitenkään.
Toivottavasti se ei osaa muuntautua tuon vakavammaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:01

Luulenpa, että autolla ajaminen liikenteen seassa on vaarallisempaa ja kuolemanportti odottaa siellä todennäköisemmin kuin tauti on tullakseen. Eli järki käteen eikä paniikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:08

Enpä osaa pelätä. Sairastin tosi kovan myyräkuumeen viime joulun aikaan ja se otti lujille, luulin jo hengen lähtevän, mutta tässä ollaan. Pystyneekö tuo sikalentsu samaan...no, toivotaan ettei kellekään meille sellaista tule.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:19

mitä sitten? ihmisiä kuolee vuosittain ihan normaaliin flunssaankin joten ihan sama

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:29

Hiljaa yössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:16

No pelottavaa, mutta en usko että suomeen tulee tai venäjään tai ameriikkaan paitsi uskon että irakiin on tullut sika influennssa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:16

Ei pelota minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:15

On suurempiakin riskejä. En ottaisi paniikkia. Hygienia tärkeä ja sillä siisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 22:52

Onneks ei oo matkaa suunniteilla,jäis kyl tekemättä.Sillo ku oli se Tsunami ni ihmettelin mite ihmiset uskalti sen jälkee viel matkustaa Thaimaasee.Kylhä tuo vähä alkaa hirvittää,et jos joku sairastaa sitä niin ettei sil oo ollu mitää oireita heti matkalta palattuaan ja tartuttaa sen sit muihiki tääl Suomes.Kai toski taudis menee vähä aikaa tartunnan saamisen jälkee enne ku alkaa oireet.No eipä täs vissii viel oo aihetta paniikkiin ja erakoitumiseen neljän seinän sisälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 01:52

Ei vaikuta mitenkään normaaliin päivärytmiini. Se tulee jos on tullakseen, turhaa paniikkia ja savua ilman tulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 10:19

Euroopassa ja ainkain tällä pohjoismaissa ihmiset ovat aikalailla hyvän perusterveyden omaavia, jos ei ole mitään pahempaa sairautta. Muualla eli maissa joissa on köyhyyttä ja alkellisemmat olot, riskit ovat suurempia. Espanjassa näyttää olevan aika paljon ko. tautia.
Ihan turvallisin mielin lähden Portugaliin , nyt kun tietää jo taudista enemmän. Siinä maassa on vain 1 tapaus tähän mennessä.

Lisätty: 15.05.2009 - 10:21

Liikenneriskit ja influenssat eivät ole verrattavissa olevia asioita kuitenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:37

Ei syytä paniikkiin.