Miten pääsee Charles de Gaullen lentokentältä kätevimmin hotelliin Opera Lafayette Pariisi

Avainsanat: pariisi ranska

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 14:47

Jos oikeati haluat päästä kätevimmin,niin tietenkin silloin otat Taksin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 14:37

no kaikesta kätevimmin taksilla, katso vaan ettei se ole mikään 'free taxi' , niitä yrittäjiä löytyy kentältä paljon ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 14:45

Junalla pääsee Pariisiin mutta jos haluat mennä taksilla, onnistuu, mutta on kalliimpaa tietysti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:24

hotelli on tosi lähellä Gare du nordia, sinne pääset helposti RER-junalla, matka kestää joku 30min eikä maksa paljoa, eikä tarvi edes vaihtaa metroon.. ja on halvempaa kuin taksi.. RER B sellanen mikä menee joko Robinsoniin tai Saint-Remy les-Chevreuseen ja katot siitä näytöstä että se varmasti menee gare du nordin kautta.. just ite tulin pariisista ja se on ihan helppoa! ja siellä gare du nordilla on tosi paljon hyvännäkösiä miehiä.. jos siis oot nainen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:26

Junalla (ja metrolla) ja taksilla tietysti pääsee. Itse menisin lentokenttäbussilla (Roissybus), joka kulkee lentokentän ja Place de l'Operan väliä. Hinta 8,60€. Ooppera-aukiolta on ilmeisesti <1 km tuohon hotelliin.

Lähteet:
www.aeroportsdeparis.fr/ADP/...ssybus.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 20:28

Tuo "andek'in" mainitsema Roissybus on minusta kätevä. Sen päätepysäkki (välipysäkkejähän ei olekkaan) on Opera, eli sen vanhan Oopperatalon vierustalla. Hinnasta sanoisin, että kannattaa ostaa sieltä Charles de Gaullen lentokentältä (siis ennen bussiin menoa) RATP:n toimipisteestä sellainen ParisVisite-lippu, sellainen magneettijuovalippu. Kun ostaa sen laajimman vaihtoehdon: 1-6 vyöhykkeille, niin se kelpaa heti jo siinä bussissa, eikä tarvitse muuta maksaa. Sen jälkeen voi matkustella "ilmaiseksi" sillä lipulla koko Pariisin alueella metrolla ja busseilla. Valitse ostaessasi vielä käyttöaika, 1, 2, 3 tai 5 päivää.
Bon voyage!

Lisätty: 18.05.2009 - 20:51

Niin, sen verran vielä, että siitä Roissybusin päätepysäkiltä Oopperan vieressä näkyy olevan 10 minuutin kävelymatka hotelliisi. "Dix minutes a pied"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:38

Menisin taksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:20

Pyydä hotellista joku hakemaan, niillähän saattaisi olla sellainenkin palvelu. Olisihan se hienoa !