Parvekkeelle ulkovalo?

Saako mistään suoraan parvekkeella olevaan pistorasiaan tökättäviä ulkovaloja. Niin, ettei tarvitse ruveta mitään asentamaan vaan voi suoraan liittää pistorasiaan, joka on parvekkeella ulkoseinässä. Ehkä vuodenaikaan nähden hassu kysymys mutta yöllä on vielä pimeää ;D

Avainsanat: ulkovalo parveke

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 13:57

Kyllä saa...Kysele esim. sähköliikkeestä tai rautakaupoista.Meillä on sellainen ja se on "kotoisin" Bauhausista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 14:06

Tampereella asuessani oli itselläni sellainen, lyhtymallinen.
Oli ostettu muistaakseni Hong Kong nimisestä halpakaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 14:27

Huomaa, että vaikka olisi lasitettu parveke ja sateelta suojassa, niin kylmillä ilmoilla voi kosteutta tiivistyä varsinkin valaisimen metalliosiin, jolloin on sähköiskun vaara.
Kotelointiluokkana ulkokäyttöön tarkoitetut mallit, suojamaadoitettu, täysin suojaeristetty tai pienjännite malli.
Lainaus:
Kun valitaan valaisimia ulkotiloihin, parvekkeille ja terasseille, kannattaa kiinnittää huomiota mm. seuraaviin seikkoihin:
* kotelointiluokka
* ilkivallan kestoinen rakenne
* lumen vaikutus valitaan
* rakennuksen tyyliin sopivat valaisimet
* ohjausratkaisut - esim. parvekkeille lähestymiskytkimet
* jos parvekevalaisin kiinnitetään seinään, ilmoitetaan isännöitsijälle
* valaistus ei saa aiheuttaa häikäisyä ympäristöön
* tarvittaessa suojaus vikavirtasuojalla.
Lähde: www.sahkoturva.info/index.php?id=353

Muuta: www.innojok.fi/valaistuss/in...hp?sivu=42
Kauppoja esim.:
www.lamppukauppa.fi/
jossa varsinkin LED-valaisimet voi olla järkeviä, jos käyttötunteja tulee paljon.
www.lamppukauppa.fi/tuotteet...valaisimet
kauppa.haliplan.fi/?gclid=CL...3godk209bw
www.netrauta.fi/portal/sahko...3god1QjpbQ
www.discoland.fi/index.php?v...3godF1xhcA
verkkokauppa.vepsalainen.com...3godKA48dA
www.sstl.fi/galleria

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 15:19

Meille hankittiin parvekkeelle ja terassille Kodin Terrasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:26

Olen nähnyt useammassa paikassa. Itse en tarvi kun asun oakotitalossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:30

Paristokynttilä kulkee kädessä ja luo tunnelmaa,sekä on turvallinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:17

saa tietenkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:18

Mene sähköliikkeeseen,varmasti löydät valon joka sinua miellyttää ja on turvallinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 02:25

Täältä voisi löytyä, mutta pistokkeeseen suoraan liitettäviä malleja on tosi vähän markkinoilla. Osta sellainen ulkokäyttöön suunniteltu malli, minkä saa johdolla pistokkeeseen. Voi liikutella valaisinta mihin haluat. Minulla itselläni on sellainen vanhan ajan katulappuvalaisin, korkeus 200 cm ja siinä on kaksi 60 w lamppua. Ihan kiva partsilla syksy iltoina. En löytänyt enää omaa malliani, mutta kuvassa on samanlainen, mutta kiinteä.
www.kp-isotalo.com/palvelut.html
www.eurovalaisin.fi/product_....php?p=134
Kannatta kysellä rautakaupoista, koska netissä niitä ei välttämättä ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 14:39

Ostin Keskosta,sielä on hyvä valikoima.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:45

Kuivalla kesäkelillä, jolloin todennäköisesti parvekkeella enemmän oleilet ja valoa tarvitset, voit käyttää mitä tahansa lamppua, vaikka jalkalamppua oleskellessasi siellä. Mutta ota pois sateella. Muuten tulee oikosulku. Minä haluasi kerran tehdä kesäkuussa kirjallisia töitä pihalla. Nostin ulos jalkalampun ja sen valossa sitten työskentelin puoleen yöhön saakka. Mitään ei tietenkään sattunut. Niillä pikkuvaloilla ei varmaankaan ole kovin voimakas valaisinteho, tunnelmasta puhumattakaan. Talvella voit sitten polttaa kynttilälyhtyjä, näyttää sisällekin kauniimmalta kuin sähkövalo.