Pitääkö tuomita rattijuopumuksesta, jos nojaa humalassa autoon ja auto liikahtaa 0, 7mm?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 11:50

Tuolla tarkkudella auton paikan (liikumisen) mittaaminen on normaalein menetelmin melkoisen hankalaa. Jos auto on omasi, syytettä tuskin voi nostaa muusta kuin yleisestä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta kun kännissä pyörit ajoalueella.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 11:43

Joo, joo, pitää tietty. Olihan taas kysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 11:46

Älähän nyt kissanainen kehtaa, olet varmaan itsekin joskus vahingossa nojannut autoon sinne sisälle mennessäsi ja auto on näin päässyt liikahtamaan. Ilmiannoitko silloin itsesi?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 11:58

ei pidä. siksi kun ei ole autoa ajamassa.joo syytten voi nostaa jos hän turmelee toisen omaisuutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 12:05

no EI

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 12:20

Kyllä. 30 vuotta linnaa ilman lyhennysmahdollisuutta.
Jo pelkästä alkoholin nauttimisesta pitäisi tuomita vankilaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 12:24

Joo, tottakai - nimenomaan juuri tuollainen kertomasi juopuneena autoon nojailu on mitä vakavinta rattijuoppoutta! Saat 1 vuoden ehdottoman vankeustuomion.

Mutta valitettavasti lisäksi noin fiksujen, suorastaan nerokkaiden kysymysten lähettäminen tänne Napsuun on erittäin vakavaa nettijuopputta, linnaa siitäkin 10 kuukautta. Koska kuitenkin kysymys on vielä tehty anonyyminä, niin tuomittakoon siitä 3 kuukautta lisärangaistusta, sekin ehdottomana. Yhdistettynä rangaistus on 20 kuukautta, ja se tulee kärsiä sellissä, jossa ei ole nettiyhteyttä
Voit ilmoittautua lähimpään lääninvankilaan näyttämällä tämän viestiketjun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.05.2009 - 13:09

Ei pitäisi ainakaan koska et aja sitä autoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 13:55

En tiedä oliko kysymys lähetetty tosissaan mutta voisi niinkin olla. Nyky-yhteiskuntamme on kyllä sen verran holhoava, että kyllä tuotakin mahdollisuutta voisin kuvitella oikeudessa puitavan. Verratkaa sitä nyt siihen, että tulen saamaan huomautuksen poliisilta jos ajan 50 kilometrin alueella 53 km/h. Minun mittarini ei edes kerro niin tarkkaan!!! Eli, että hyvä kysymys. Mutta en usko että saat tuomiota koska et ole auton sisällä ratin takana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 14:29

Yleensä tuomio tulee vasta kun istahtaa auton jakkaralle ja osallistuu ajamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:32

Ehdottomasti kovimman mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:27

Taannoin eräässä rock-tapahtumassa nuori mies kärysi ratista pois lähtiessä. Auto jäi vähän leveälle tien viereen ja toiset kaverit työnsivät sen syvemmälle pientareelle.
Tästäkös poliisit riemastuivat, koska työntäjät olivat humalassa hekin.
Aikoivat pidättää koko porukan.
Aikansa siinä pähkäiltyään he päättivät että vain se kaveri, jonka käsi oli kiinni ratissa, pidätetään.
He kysyivät neuvo radiolla keskuksesta ja vastaus oli seuraava: Tunnusmerkit täyttyvät, koska käsi oli kiinni ratissa avoimesta ikkunasta ja auto liikkui.
Asiaan ei vaikuttanut, että ratti oli lukossa, joten autoa ei voinut ohjata ja kaveri oli ulkona autosta. Avaimet olivat poliisien taskussa.
Niin sai nuori mies rattijuoppoussyytteen, kun autoi työntämään auton pois liikennettä vaarantamasta.
Eli vastaus kysyjälle: Jos käsi oli kiinni ratissa, niin käry käy, jos ei, niin sitten ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 21:29

Ei rattijuopumuksesta, vaan autoon kohdistuvasta väkivallasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 22:46

Matvei:lla tuntuu huumori kukkivan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 15:32

Pitää.