Onko suomalainen liian kiltti,kun meille saa näköjään tehdä mitä vain.Olemmeko laiskoja puolustamaan omia oikeuksia?

Avainsanat: puolustaminen omatoikeudet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 11:39

En nyt oikein osaa arvata mihin viittaat, mutta noin yleisellä tasolla sanoisin ettei 'hiljaisuus ja varovaisuus' aina tarkoita kiltteyttä. Vastarinta ja oikeuksiensa puolustaminen voi olla vaatimattoman näköisenä paljon tehookkaampaakin (oikein suunnattuna) kuin kurkku suorana kailottaminen ja toreilla riehuminen ....

ps. loppukevennyksenä ja vitsinä: tuo sinun avainsanasi "pulustaminen " on tähän mennessä päivän paras ....

Kysyjän kommentti

Paras ja hauskin vastaus,kyllä nauroinkin sille virheelleni tosi makeesti,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 11:42

Kokemuksesta tiedän, että isommat jyräävät aina yksilön. Tarkoitan tällä erinäisiä laitoksia (Kelaa, Vakuutusyhtiöitä, työnantajia ym. vastaavia). Niitä vastaan kun lähtee oikeuksiaan peräämään, aina vetää vesiperän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 11:44

kyllä suomalainen on just kuule sitä aivan liian kiltti. kyllä omia oikeuksia pitäs minun melestäni päästä enempi puolustamaan. kun jostain se johtuu nyt tämä lamakin. eipä ole töitä nuorille jotka nyt koulunsa lopettavat. kun ei tahdo olla kenellekkään muullekkan vaikka olis koulutustakin. ja kaikissa muissakin asioissa pitäs vaan pystyä pitämään puolensa. vaan ei kyllä ole helppoa sanon minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 14.05.2009 - 13:09

No en nyt tiedä onko liian kilttej suomalaiset, jotkut tietysti on mutta monet eivät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 14:29

Kenelle nyt on tehty jotain... ei ainakaan minulle, omaan suomalaisen passin? Mihinkähän kysymys littyy mutta sen voin sanoa että asiallisesti kannattaa vaikeatkin asiat hoitaa, ei huutaen ja räyhäten, silloin häviää varmasti.
On vaan nyt niin että viranomaiset hoitavat asioita pykälien mukaan, ei niin kuin joku yksilö haluaisi.
Kokonaista kansakuntaa ei voi pistää yhteen ja samaan muotiin, meitä on niin kovin moneksi. Mikäli on tietoa ja taitoa sekä kärsivällisyyttä ottaa selvää ja hoidella asioitaan, kyllä oikeus toteutuu.

Lisätty: 14.05.2009 - 14:32

Ihmettelen suuresti kun väitetään että "lama" (taantuma oikeasti) johtuu siitä että ollaan liian kilttejä! Tuo nyt oli jo oudosti sanottu, auttaisko se että nyrkit pystyssä mentäisiin barrikadeille, toisiko se rahasäkit piiloistaan? Tuo on vaan sitä tyypillistä turhan purnausta jolla ei saavuteta yhtään mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 14:55

Minä olen aina hoitanut itse asiani ja en tyydy päätöksiin,jotka katson asiattomiksi.
Demokraattisessa vapaassa maassa on onneksi ihmisillä valitusoikeus ja ainakin minä käytän sitä.
Olen saanut asioihini muutoksia ja oikaisuja,kun olen asioihin pyytänyt oikaisuja. Joskus toki päätös pitää läpi oikeusasteiden, mutta suosittelen kaikille räyhäämisen ja kiroilun sijaan käyttämään oikeutta tehdä perusteltuja valituksia ja katsomaan asiat loppuun asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 15:16

No ihan sitä väli-amerikan meininkiä tai saksassa ollutta Baader–Meinhof toimintaa tuskin kukaan tänne haluaa mutta nykyisellä murinalla ja noilla em. touhuilla on kyllä valimuotojakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:33

EI.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 17:35

Emme me laiskoja ole kuin lukemaan niitä pienellä kirjoitettuja ehtoja.
Vahingon sattuessa on jo myöhäistä tutustua niihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 22:50

Kyllä ovat, mikä lie venäjän pelko meissä vielä asuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 22:57

Jaa'a.Riippu henkilöstä,en osaa noi yleisesti sanoo.Omalta kohaltani voin sanoa,et kantapään kautta oon oppinu puolustautumaa asias ku asias.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.05.2009 - 15:33

Kyllä suomalainen on huono valittaja.Kärsii mieluummin nahoissaan.