Minun nenä käkeää ja vielä oikealta puolelta?

Mitä se tahtoo sanoa ja mitä nenäni vasen puoli tahtoo viestittää jos sitäkin silloin tällöin käkeää.

Lisätty: 21.05.2009 - 10:33

Ennenkuin valitsen parhaan kiitän jälleen vastauksista. Tällä kertaa en oikein tolkkua saanut noista vastauksista, hieman eriäviä olivat. Mutta yleisesti vieraita siis tietää.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 11:51

Vasen vasta-alkua hyvää, oikea onnea kovaa.
-vanha sanonta-

Kysyjän kommentti

Tuo olikin uutta, pitää seurata jos vaikka jotain tuleman pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 09:51

Se käki meinaa tulla munimaan siihen nenään.Ole varovainen kun menet ulos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 09:52

Meillä kotona se tarkoitti kutiamista, tai siis sellaista oloa, mikä on juuri ennen aivastusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 10:03

Sinulle on tulossa vieraita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 10:09

Sananlasku sanoo,että on vieraita tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 10:18

Kun oikealta puolelta käkeää, tulee miesvieraita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 12:27

Olen kuullut kun nenä käkeää tulee vieraita.
Katotaas nyt pitääkö paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 13:49

Min en ole koskaan kuullutkaan mokomaa sanontaa,mutta kutiseminen tuli jotenkin mieleen mun.