Kuinka paljon on jumpru?

mikä se yleensä on?

Lisätty: 21.05.2009 - 09:19

fi.wikipedia.org/wiki/Vanhat...avuusmitat

Avainsanat: mitat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 09:08

1 jumpru = 0,082 litraa

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Vanhat...sik%C3%B6t

Kysyjän kommentti

Oikein on ja Museoviraston selitys asiasta;

http://www.nba.fi/fi/vanhatmitat joka kertoo nimen jungfru=neitsyt ?

Lisäsi Oulussa on Jumpru Bup ravintola.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 09:05

jumpru, 0,81788 dl, suom. (neste), tilavuus
Tuollainen tuli googlettamalla.

Lisätty: 14.05.2009 - 09:28

Kuminaama, minkä nollan minä unohdin? 0,81788 desiä on vähän vajaa desi.
images.google.fi/imgres?imgu...start%3D21
Tuossa olisi reseptejä jumprumitalla, mutta mahtaneeko Stockmannilla tai Tokamannilla olla jumprun mittaa myynnissä?

Lisätty: 14.05.2009 - 10:01

images.google.fi/imgres?imgu...start%3D84
Tuolla vanhoja keittiömittoja.

Lähteet:
Google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 09:14

Papiti unohti yhden nollan,Se on vanha tilavuus mitta.Liekö ollut joku kapusta vai mikä astia .1 jumpru = 0,082 litraa,eli vajaa desi litra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 09:42

1 jumpru=0,082 litraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 10:32

Papitin vastaus oikea, koska ilmoittaa vastauksen deseissä, kun taas kuminaama ilmoittaa sen litroissa. Siksi teillä se yksi nollaero. Molemmat oikein kuitenkin. Tarkkana pitääö olla. No tämä ei ollut vastaus kysymykseen, eikä siihen enää vastausta tarvitse antaa, koska muut ovat sen tehneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 18:51

Voi jumprihuiti ! Onkohan se ollut joku mittalusikka, jolla on voinut huitoa, kun sille päälle sattui. Ja sitten on sanonta "Voi jumpuranjumpura !" Kauha tai kahvikuppi, veikkaisin.