Oletteko kuulleet tietokoneen terveystarkastuksesta?

Mitä siitä on hyötyä muuta kuin jos vikoja löytyy paljon, koneen vaihto.
Elisa tarjosi sellaista ja maksaakin 150 € kerta.

Lisätty: 13.05.2009 - 20:59

Ymmärsin että kun se ohjelma on käynyt koneeni läpi, niin se vain tulostaa raportin havaitsemistaan virheistä. Ei korjaa millään tavalla. Onko näin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2009 - 21:52

En ole kuullut. En paljon muutenkaan kuule tietokoneuutisia, koska perheeni piirissä puhutaan muista asioita. Oma koneeni kuulemma tarvitsisi lisämuistia. Niin minäkin muuten.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Toivottavasti tällävälillä olet saanut lisämuistit!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.05.2009 - 20:55

Minä luulisin, että se on virustarkastus ja -puhdistus.... Jos sinulla virustorjuntaohjelma, voit itsekin aika-ajoin tarkistaa koneesi ja poistaa mahd. virukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 21:00

en ole kuulut, mutta taas on keksitty uusi rahareikä ...heh..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.05.2009 - 21:01

Aika turhaa kun jos et mutten osaa niin ohjeiden avulla pitäisi ainakin sujua ilman asiantuntijoita.
Siis viruksien suhteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 22:10

Uusi keino saada asiakas maksamaan turhasta,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 10:14

En ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:45

Just kuulin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.05.2009 - 23:09

Niinpä niin.. jos tietokoneen fyysinen osa eli "rauta" on ehjä ja riittävän hyvä, miksi kannattaisi ostaa uusi kone? Ohjelmisto ei ole kiinteä osa konetta, vaan vaihdettavissa.

Tällaisia ohjelmia on ladattavissa netistä ilmaiseksi ja jokaisen lähipiiristä löytyy joku joka osaa puhdistaa käyttöjärjestelmän pöpöt jos sellaista ei itse osaa. 150 € tällaisesta kuulostaa kyllä turhan kovalta summalta.