Käytättekö ruuanvalmituksessa Bataattia? Jos käytätte niin miten?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2009 - 21:07

Mun suosikki on bataatti,aikoinaan kiittelin kirjallisesti paikallista ässää,kun ilmestyi vihannestiskin valikoimiin.Käytän sitä yleensä porkkanasosekeittoon,grillailen,keitän ja paistan,kaikkeen mahdolliseen.Maistuu mun suussani paremmalle kuin talviperunat.Valmistuu niopeammin kuin peruna.Mainiota!

Kysyjän kommentti

Nyt opin minäkin käyttämään. Kiitos sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 13.05.2009 - 20:28

En ole käyttänyt mutta olen kuullut että se on hyvää. Hieman makeampaa kuin peruna.
Itse kasvatin kauniin köynnöskasvin ikkunalla siitä viimekesänä. Tosin en saanut sitä kukkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 20:28

kyllä, perunan sijasta, kypsentäminen onnistuu hyvin vaikka mikrossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 20:29

sitä voi käyttää kuten perunaa, voit tehdä siitä mm.muhennosta , kuten perunasta ja laita vaikka joukkoon muutama porkkana tulee kauniin värinen aurinkomuusi...ja persillijaa päälle...niin on silmälläkin ruokaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.05.2009 - 20:48

Se on makea peruna. Maistuu lähes porkkanalle. Voi käyttää kuten tavallista perunaa tai muita juureksia. Kaunis väri, mutta maku tosiaan makea, ei perunamainen. (Olen kokeillut, mutta meidän perhe piti sitä liian makeana.)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 20:48

No esimerkiksi keittoa; keitetään kypsäksi, muussataan ja lisätään liemi.
Suosittelen, on hyvää, edullista ja nopea tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 21:33

perunamuusissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 21:47

Hyvää vauvanruokaa, ei tarvitse lisätä sokeria. Vauvat tykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 23:04

Ei muuten, mutta Joulun aikoihin ostetaan aina kaupasta Bataattilaatikkoa parempaa kuin Peruna- tai Porkkanalaatikko. Ikävä kyllä ei löydy kaikista kaupoista, viime jouluna oli vain K-kaupassa tai City-Marketissa. Suosittelen Joulupöytään kokeeksi.
Bataaattivuoka Saarioinen 350g, maksoi viimeksi 2,99 e
www.saarioinen.fi/modules/pa...out=07sisa
www.saarioinen.fi/modules/se...amp;done=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 00:08

bataattimuusi tai bataattisoselaatikko

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 08:57

Kyllä käytän. Laitan esim. paahdettuja uunijuureksia johon tulee myös bataattilohkoja yhtenä osana.
Voi laittaa myös bataattisosetta, joko pelkästään bataatista tai sitten sitä ja perunaa yhdessä. Hiukan ruokakermaa nesteeksi, on tosi hyvää ja käy juhlavammankin ruoan lisäkkeenä, väri on kaunis.
Olen käyttänyt bataattia todella kauan ja sitä on aina saatavana ainakin omassa kaupassani eli Stockan herkussa.
Myös bataattikeitto on hyvää.

Lisätty: 14.05.2009 - 08:58

Bataatti kypsyy nopeammin kuin peruna ja muut juurekset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 10:17

En käytä,mutta sitä käytetän perunan tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.05.2009 - 11:36

En käytä bataattia, käytän potaattia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 16:48

Normaalisti tyttären vieraillessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 21:55

Käytän perunan asemasta ja sen lisänä.