Oletko ollut uskoton? www.kauppalehti.fi/5/i/talou...sort=false

Avainsanat: uskottomuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2009 - 02:16

Itse en ole ollut :) Mutta toiselta osapuolelta on tullut sitä tarpeeksi. Joskus miettii että tuleekohan musta ihan tossu joskus, että tottuu tai oikeastaan turtuu uskottomuuteen. On kyllä aika korkeet prosentit, joka kolmas :| huhhuh. Mistähän moinen johtuu.. Onkohan ennen ollut toisin?

Lisätty: 13.05.2009 - 02:27

Luin jostain että ihminen joka pettää rakastaa itseään aina hieman enemmän kuin kumppaniaan. Varsinkin nykyään korostetaan liikaa yksilöä eikä muisteta niitä ihmisiä ympärillä. hector10; jos vain onnettomassa suhteessa olevat pettää niin sittenhän joka kolmas ihmisistä eläisi huonossa suhteessa? Ei siitä ainakaan parempi pettämällä tule, hassua logiikkaa :D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.05.2009 - 02:11

ehkä olen, ehkä en.Mielestäni hyvässä suhteessa elävä haluaa olla uskollinen ja houkutuksenkin ollessa suuri säilyttää selkärankansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 02:15

Täytyy kyllä sanoa, että en ole pettänyt Laraa kertaakaan. Aina olen uskollisesti vain ja ainoastaan hänet vienyt iltalenkille. Yhdessä olemme yömme samassa sängyssä kahdestaan nukkuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 02:33

En ole ollut. En koskaan voisi tehdä sellaista, koska minä elän raamatunkin opettaman ohjeen mukaan: "Kohtele lähimmäistäsi, niinkuin haluaisit itseäsi kohdeltavan". Eikä sellainen toimivassa parisuhteessa tule edes mieleenkään. Olen melkein sitä mieltä, etä ihminen, joka himoitsee muita siinä missä omaa kumppaniaan, on joko seksiaddikti, tai elää ongelmallisessa, ehkä jopa rakkaudettomassa suhteessa. Jos rakkautta ei ole, tulee toinen jättää ennemmin kuin pettää, jos taas on, täytyy herättää uudelleen suhteen intohimo ja romantiikka henkiin, jotka saattavat kuolla arjen keskellä. Pettäminen ei ole ratkaisu ongelmiin, vaan omaan suhteeseen panostaminen. Kyllä rakastamaansa ihmistä pitäisi pystyä kunnioittamaan sen verran, että "kääntää mahdollisille kiusauksille selkänsä" välttelemällä niitä aiheuttavia tilanteita, ja keskittymällä ajattelemaan lämmöllä omaa rakastaan. Jos oma kumppani on oikea, eiköhän siinä viimeistään muut unohdu. Vaikka niinhän sitä sanotaan, että "ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella". Toiset vain eivät "näe" lähelle...

Lisätty: 13.05.2009 - 03:25

Hardluck, kaikissa parisuhteissa on ylä-ja alamäkiä. Se että on ongelmia parisuhteessa, ei automaattisesti tarkoita, että suhde on huono. Alamäen osuessa kohdalle, se on varmasti myös riskialttiimpaa aikaa pettämiselle. Ne alamäet ovat juuri niitä suhteen todellisia koetinkiviä, jossa rakkaus punnitaan. Turhautuneena on pienempi kynnys heittäytyä toisen syliin, sillä ihmisluonto vain on sellainen, joka kaipaa lohtua hädän hetkellä. Siksi pettämislukemat ovat korkeat, mutta ne voisivat laskea, jos ihmiset oppisivat kanavoimaan tunteensa oikein, eli yrittäisivät korjata suhteestaan sen mitä korjattavissa on, keskustelisivat, ja antaisivat oikeasti kaikkensa suhteelle. Uskon, että harva toimii oikeasti näin kohdatessaan ongelmia. Monet voivat silloin etääntyä toisistaan, mutta sen ei saisi antaa tapahtua. Tai vaikka sitten pidettäisiinkin paussia, pidettäisiin pää kylmänä, ja housut jalassa, ettei mutkisteta asioita vielä entisestäänkin... Ei tietenkään kaikki pettämistapaukset lähde liikkeelle ongelmista kumppanin kanssa. Joskus sitä voi vähän ihastua, mutta sekin on tahtoasia. Pää kylmänä vaan, ja mieti sitä omaa ihanaa kumppanias. Pikku ihastuksen takia on turha riskeerata suhdettaan, ja mitään sen suurempaahan siitä ei koskaan tule, ellei itse anna...

Lisätty: 13.05.2009 - 12:49

Ida, sinua ei siis haittaa tulla petetyksi, vai? Jos kerran mielestäsi lausahdukseni oikeuttaisi sinut pettämään. Jos antaa toisenkin osapuolen käydä vieraissa, niin vain silloin voi suoda sen itselleenkin. Harva kuitenkaan ongelmitta selviää suhteessa, jossa kumpikin jatkuvasti pettää toista, koska yleensä ihmiset ovat senverran omistavaisia, etteivät kestä toisen pettämistä, vaikka itse niin tekisivätkin. Kyllä siitä mustasukkaisuutta seuraa, ainakin jos on yhtään sitouduttu toisiinsa, tai jos edes toisen tunteet ovat vahvat kumppaniaan kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 07:58

Oma säästyy kun toisen oma kuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 08:09

Eipä ole ollut tarvetta semmoseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.05.2009 - 08:25

Jos vetoaisin tuohon Maryanin raamatunohjeeseen, niin silloin minä olisin saanut pettää aina ja jatkuvasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 08:29

En ole ollut. Exäni oli ja siksi hänestä tulikin exä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:09

Kohta alkaa mennä usko "Markkinavoimiin". Ne eivät saa kin raatoja aikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:23

No ei ole tarvinnut. Uskottomuuteen on aina joku syy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:23

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.05.2009 - 09:25

Valitettavasti,mutta siinnä ei ole silloin ollut kyse rakkaudesta tai uskottomuudesta,vain ainoastaan seksistä.
Kadun kyllä ,koska siitähän ei saa muuta kuin morkkiksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:33

en ole ollut.. on periaate, että "katsoa saa muttei koskea" :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 12:11

Ikävä kyllä olen silloin aikoinani kun vielä olin avioliitossa. En kyllä sen takia aiheuttanut eroa mutta kyllähän se jo jotain kertoi liitosta. Kaikki hyvä loppuu aikanaan, sanotaan. Sen jälkeen pitäisi vain jaksaa eteenpäin ja uskoa, että kyllä onnen voi kohdata toisenkin kerran. Ja ehkä olenkin sen saanut kokea, aika näyttää. Syvä rakkaus kasvaa hitaasti ja kun se on kypsä se pysyy ja paranee kuin viini vanhetessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.05.2009 - 12:19

Enpäs ole ollut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 15:46

Miksi?