Onko napsulaisissa ketään kuka on lomautettu ,metallialla työskentelevää?

Mitä olette yleensä mieltä työttömyyskassan kamalista ruuhkista,ihmiset joutuu olemaan ilman rahaa kuukausia.Mitä tälle asialle pitäisi tehdä?

Avainsanat: työttömyyskassa lomautus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2009 - 09:02

Niin suomessa länsimaiden huonoin sosiaali turva.Kun joutuu työttömäksi,siinä on 7 päivää ,omavastuuta.sitten neljä viikkoa kerätään päiviä,eli yteensä viisi viikkoa,sitten lähetät hakemuksen,sitä normaalisti käsitellään vähintään kaksiviikkoa,kun ensimmäinen hakemus.Täytyy tarkastaa, verotoimistosta,tiedot,sekä kelasta,työnantajalta,työnvälitystoimistosta,ja vielä työttömyys kassasta.Olikohan tässä kaikki paikat.niin tämmösenä aikana näin monesta paikasta tarkastaa ,niin kyllä siihen aikaa menee.Lue tämä tarkasti.Niin et tarvia ihmetellä mikä siinä aikaa vie,ruuhka aikana,Se on kuin liikenne ruuhka.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.05.2009 - 22:07

Ei koske minua muuten, mutta kuulin että Metallissa on nopein systeemi ja sielläkin saa odottaa 3 kuukautta rahojaan. Ei se ole enää ihmisarvoista kohtelua. Miten ihmeessä perhe tulee toimeen. jos on vielä vaikka lainojakin maksettavaan, yhtiövastikkeet ym. pakolliset menot jotka pitää hoitaa ajallaan. Sosiaaliturva tunnetaan: myy asunto, sillä sitä sitten pärjätään. Törkeää kohtelua sanon minä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.05.2009 - 00:08

Lopettaa se rahansyytäminen sinne SDP:n edustajien ryyppyiltoihin ja palkata työntekijöitä hoitamaan heille kuuluvat tehtävät,että ihmiset saisivat rahansa ajallaan, jotka heille kuuluvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:19

En tunne ketään metallihenkilöä enkä myöskään lomautettua.
Voisivat säästää rahojaan (liitot) pahan päivän varalle ja henkilökuntaa olisi enemmän mutta kun täytyy SAK:n panostaa politiikkaan niin paljon että rahasta tekee tiukkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:52

Onneksi ei koske minua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 10:12

olen myös kuulut , että kirjatyöntekijäliitossa on 10 viikon käsittely ajat, joten ihan kohtuuttoman pitkät ovat, meitä ei koske , mutta miehelleni esitettiin työpaikalla puolieläkettä ja se on kyllä ihan tervetullut vaihtoehto , jos joku nuori sais pitää niin työpaikkansa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 17:55

Metalliin kuulun mutta en ole lomautettu. Kuulin että joutuu odottelemaan rahojaan tosiaan muutaman kuukauden. Ovat palkanneet lisää työvoimaa sinne... Ei kait muuta kuin soskuun?