Oletko teen ystävä ja haudutatko sen,vai käytätkö pussiteetä ja mitä laitat sekaan?

Avainsanat: makunautinto tee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 21:03

Teen ystävä hyvinkin, yleensä haudutan kuivattua piparminttua, siitä tulee ihanaa teetä!
Harvemmin pussiteetä, mutta kyllä sitäkin pakon edessä.
Laitan teehen joskus hunajaa, jos sattuu talosta löytymään. Sokeria en ikinä.

Kysyjän kommentti

Paras vastaus,terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.05.2009 - 21:02

Minun vihreä tee on irtojauheena johon kaadan hieman jäähtyneen veden päälle.

Lisätty: 12.05.2009 - 21:07

Kävin tarkistamassa sen makeutusaineen nimen jota käytän. Se on Makonen. Hyvää ja riittoisaa. 1 tl 5 litraan nestettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:06

Olen sen verran laiska, että ostan pussi teetä ja sen pitää olla vihreääteetä.
Joskus ostan jonkun erikoisen paketin ja kokeilen muitakin vaihtoehtoja.
Vilustuneena lisään hunajaa ja välillä pikkuisen sokeria, mutta harvemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:14

Mun tee on yleensä haudutettua ns.Tiibet-pannussa,musta rautainen,jossa metallikehikko teetä varten,siinä tuleekin hyvää teetä.Teetä ostan jokapuolelta,matkoilta ym.montaa sorttia löytyy kaapista,sillä teetä on kiva valita ja tuoksutella teekaupan purkeista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:20

Olen kyllä, haudutan tai siivilän kautta jossa saa hautua mukissa.
Paras on savutee (Lapsang Souchong) jota ei ihan joka paikasta saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:28

joskus juon.. ihan pussiteetä eikä mitään joukkoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 22:13

Juon sekä pussi- että haudutettua teetä, riippuu tilanteesta. Mielimakuni on earl grey. Kakkosena vanilja. Juonkin mieluummin teetä kuin kahvia, mutta tänään totesin, että teehenkin voi tulla riippuvaiseksi. Eilen en juonut kumpaakaan, ja aamulla oli jo päänsärkyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 22:18

Olen ja juon sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2009 - 23:25

Tavallista pussiteetä, ja pieni ripaus sokeria. Nykyisin juon vain hirmu harvoin teetä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 00:18

Harvoin juon teetä,mutta silloin kun juon niin vihreää teetä.Mukillinen vettä mikroon ja sitten pussi kellumaan toviksi..:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 00:28

hyvin harvoin juon teetä ja silloin se poikkeuksetta on sitä "open here" teetä (niin ainakin siinä pussin päällä lukee)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 01:20

Illalla on pakko saada kuppi kuumaa teetä :) tulee jotenkin rauhottunut olo... hih, lisään aina vähän sokeria ja maitoa teehen. Voin juoda kyllä ilmankin mutta jotenkin se on parempaa niin, pikkutytöstä asti olen niin tehnyt. Ja yleensä laiskuuttani pussiteetä juon. Jos oisin vähän ahkerampi hauduttaisin. Pidän kaikista teistä(voiko sen sanoo noin??), ei oo niin nöpönuukaa. Maustetut teet on parhaita. Ei ole tullut vastaan semmosta merkkiä mikä ei menis alas. Eiku ompas!!! Oli joskus jotain haudutettavaa rooibus-teetä jonka piti laihduttaa... ihan hirveetä kiljua! Ja siitä tuli semmosia pikkusia tikkuja kieleen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.05.2009 - 01:25

Kyllä minä teestä pidän.yleensä yöllä juon kupposen.
Ja yleisimmin ihan pussiteetä,sokeria sekä maitoa sekaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 01:54

Tykkään teestä, ja juon sitä paljon, usein piristymistarkoituksessa, ja yleensä sokerin kanssa (joskus hunajan). Ennen join aina aamuteen, nykyisin se on vaihtunut aamukahviin, mut sitten juon usein päiväteen, ettei tule liikaa kahvia...Suosikkimakuni on keisarin morsian, mutta myös lähes kaikki Twiningsin teet on hyviä. Minäkään en pidä rooibos-teestä, enkä myöskään mustaherukkateestä. Vähän aikaa sitten koin uuden teepettymyksen, ostaessani jotakin tarjousteetä. Kolme pakettia maksoi vain euron, mutta ei ole hääppöstä, aika keinotekoisen makuista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:21

aika vähän juon teetä kun en käytä missään sokeria ja tee on tosi pahhaa ilman sokeria

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:22

Silloin harvoin kun teetä juon, keitän sen kyllä keittimellä. Flunssaisena juon teetä, en muulloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 10:26

tänä aamuan tuli juotua vaihteeksi teetä. ja se oli kyllä pussi teetä,sekaan laitoin sokeria en muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 10:26

kyllä juon varsinkin talvisin tulee juotua ja Twinningsin vihreä ja sitruuna on siinä joukossa on parasta...pussiteetä on kylläkin, mutta pitääpäs katsoa joskos ois irtoteenä tuota samaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 17:56

Pussiteetä maidon kera, kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 19:26

Harvoin juon teetä,mutta kun juon haudutan. Juon teen ilman sokeria,sitte se maistuu aidolta.