Onko 2000(97-00) corollan vaihtostolla oma öljy?

kyseessä on manuaalivaihteinen 1.6 16v corolla, missä vaihdetta käyttäessä luulisi, että se tarvitsee voittelua, kun ei meinaa vaihtaa. erityisesti pakki. Vai onko vika jossain muualla kuin öljyssä. Moottoori öljy on vaihdetu, mutta ainkin se ei auta.
Kiitos etukäteen nerot!:)

Avainsanat: manuaalivaihteisto e11 corolla vaihteisto öljy vaihtokeppi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 20:10

Kannattaa katsoa huoltokirjasta koska viimeksi vaihdettu.
Joka vuosi ei tarvitse vaihteistoöljyjä vaihtaa,
mutta kyllä silloin tällöin olisi hyvä sekin asia tarkistaa.

Voi olla kohta entinen vaihdelaatikko.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 20:10

Auton käsikirjasta pitäisi löytyä vastaus tähän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.05.2009 - 20:16

Yksi mahdollisuus on että vika on myös itse laatikossa. Käytä Toyota-tohtorilla niin selviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:23

Kyllä siinä vaihde laatikossa on oma öljy.öljy määrä pitäisi tarkistaa ainakin vuosittain,ja joka neljäs vuosi olisi hyvä vaihtaa öljy vaihdelaatikkoon.Siihen voi mahtua siinä pari litraa,tai vähän enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 09:43

Vaihdelaatikossa on oma öljynsä. Väriltäänkin se on yleensä punaista. Esim. auton nestevuodoista voi päätellä nesteen värin perusteella. Moottoriöljy, vaikka onkin melko väritöntä, muuttuu pian mustaksi, kun taas vaihteistoöljy pysynee punaisena, muuttuu yleensä vain vaaleamman punaiseksi.
En edes usko, että vika on öljyssä. Corollista oma kokemukseni on se, että vaihdekepin toiminta on lelumaista. Tuntuu, että keppi voi helposti jäädä käteen, jos liikaa vispaa. Itse pidän jämäkämmistä kepeistä. Ja jos Corollan keppia ei käytä kuin olisi just lakatut kynnet, niin voimakäytöllä kepin ja vaiheensiirtimen helat kuluvat tai vaihteensiirtimen asento vääntyy eivätkä vaihteet mene hyvin päälle. Itse loota siis voi olla kunnossa, mutta siihen johtava nivel+tanko tarvitsevat vaihtoa.