Onko tapanasi ajaa ylinopetta ? Kuinka paljon, milloin ja missä ?

En aina voi vastustaa kiusausta...mutta en myönnä mitään !

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 19:52

Moottoritiellä yleensä tulee ajettua liian kovaa vauhtia, raskas kaasujalka.
Kaupunkialueella nopeus rajoitusten mukainen.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.05.2009 - 19:26

Vakkarissa on aina 3-4 km ylinopeutta. Ja ohitettaessa sitä tulee hieman enemmän. Mutta tunnollisesti yritän noudattaa annettuja rajoituksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:28

Nuorempana kun minulla oli pohjoisessa mökki, niin sinne yöllä ajaessa tuli kyllä ajettua nasta laudassa. Nyt on ajeltu tarpeeksi ja en aja enää ylinopeutta. Ei ainakaan kukaan ole nähnyt, en tunnusta, ei ole todisteita???

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:30

Kyllähän tuota tulee useinkin ajettua,ei mitään mahdotonta hurjastelua kuitenkaan, sillai vähän vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:36

Hmm.. Ei oikeastaan ole tapana.. tai en ainakaan myönnä. ;) No, ei olen aika kiltti kuski.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:37

ei tapana, mutta vahinkoja sattuu ja aina väärässä paikassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:38

Ei ole.Se on kiellettyä ja siitä saa sakot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 20:21

Ei tietoisesti (sanoo ihminen jolle peltipoliisi väläytti 2.5.2009 karvion kanavalla kello 05:10 ja vauhtia oli 60 alueella alle 70).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 20:31

Aikalailla ajan normaali nopeuksilla, sillä siperia on opettanut noudattelemaan nopeusrajoituksia ja vielä kun vierellä istuu poliisi ,niin on pikkuinen pakko noudatella sääntöjä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 20:50

Kyllä, kyllä ja kyllä. Kahdesti eläissäni vuosikymmenien aikana olen saanut ylinopeussakon. Viimeinen kerta olikin sitten sellainen, joka vaikutti siihen, että kaasujalkani pysyy nykyisin kurissa. Sain nimittäin todella hurjat sakot... Ei sille voi mitään, mutta kesäkelillä olisi niin kiva ajella hiukan ylinopeuksillakin. En kuitenkaan ole koskaan vaarantanut liikennettä ajonopeudellani, en ole saanut liikenteen vaarantamisesta sakkoja. Tiellä ei ollut muita kulkijoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:25

En ainakaan tunnusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:27

Yritän noudatella nopeusrajoituksia.Joskus töihin ajellessa saattaa kaasujalka olla raskas, mutta kun nuorempaa sukupolvea yritän muistutella asiasta,saa se minutkin kuuliaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 21:33

kyllä on.. joka paikassa, koko ajan, 10-30

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 22:20

Ei koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 22:32

Kyl jäis valtiolta rahat säästämättä jos kaikki ois nii tunnon tarkkoja kuskeja mitä mie =). Seuraan nopeusmittaria ettei mee ylinopeuden puolelle,edes yhden siiderin jälkee en ratin taa mee,parkkiin mennes auton pitää olla suoras ja nätisti viivojen välis,peruutus on hidas ja rauhallinen...empähä pökkää ketää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 23:48

ei voi köyhä ropojansa heittää hukkaan, sitä paitsi taloudellisempaa kulutuksenkin kannalta. Exän auto jos joskus lainassa, silloin painatan Lahdesta Hesaan tosi lujaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 00:22

Eipä juurikaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 00:37

kartturi kailottaa niin ettei rohkene vaikka haluttais

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 13.05.2009 - 01:26

En yleensä, joskus moottorietiellä korkeintaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 08:25

Jokainen siihen syyllistyy tietämättään!
. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Ennen kaukovaloilta lähivaloille vaihtamista nopeus on sovitettava uusia näkyvyysolosuhteita vastaavaksi..... Oletteko toimineet näin?

Viimeksi saamani ylinopeussakko 70-luvun puoliväliltä. Oli pätkä Porvooseen johtavaa moottoritietä avattu. Olimme matkalla AS-kilpailuun Lappenrantaan. Ohitimme valkoisen kartano-Volvon 120 km/h oli rajoitus jota noudatin. Kohta tuo Volvo meni ohi, siirtyi eteeni ja pudotti nopeutensa 80 km/h joka näkyi lukeneen Volvon perälaudassa. Lähtiessäni uudelleen ohittamaan niin Volvon "juipit" nosti vauhtiaan? No, oli sellainen mini alla jolla kartano-volvot kalpeni entisestään. Moottoritie loppui kun se alittaa Porvoon tien ja siellä oli valkoinen rukkanen pystyssä.
Poliisit kysyivät että kiistätkö ylinopeuden? Vastasin heille: "Pari viikoa sitten oli TM-ledessä ko mini-tyypin testi ja siinä oli saatu huippua 119 km/h". Heillä on paremmat mittarit kuin Tekniikan Maailmalla, oli vastaus sakkoa tuli ihan mukavasti.
Tapahtuman jälkeen en lähde edes moottoritiellä väkisin ohi, sillä ei tiedä millä oksalla se piru istuu.
Mitä mieltä olette ketkä oli kartano-Volvossa miehistönä?

Lähteet:
www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...1/19810267

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:20

ei se nyt tapa ole, mutta joskus aina kiireessä lipsahtaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 11:06

en yleensä, mutta tuolla kaupunkiin mentäessä on isohko mäki jota huruttelen vapaalla ja aina se neula pyrkii 60 ja aluella 50 rajoitus, jota en kylläkään tajua, kun on melkein korpimaastoa...joten jarruttaa siinäkin mäessä pitää....kerran elämässäni sain sakon ja se oli parkkisakko, kun olin työasioilla ja unohdin täysin, et olin autolla, kun yleensä olin kävellen liikkeellä, mutta työasia ja työpaikka maksoi sakon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 17:14

Kyllä välillä hatuttaa niin ajaa suoraa tietä kahdeksaakymppiä (etenkin Kehällä) että kyllä se joskus nousee yli. Onneksi olen säästynyt... Kop, kop, kop - kolme kertaa koputus puuta.