Mistä voi johtua, että dieselkäyttöinen autoni purkaa akun, jos se seisoo muutaman päivän. Korjaaja ei löytänyt vikaa.

Vika ei ole laturissa eikä akussa. Lamput eivät pala. Voiko johtua automaattilukituksesta? Se toimii vähän huonosti.

Lisätty: 12.05.2009 - 19:36

Akun kengät oli irti viikonlopun, ja akussa oli virtaa. Siis joku purkaa sen pois, onko vastaavaa tapahtunut muille. Auto on Renault Clio.

Avainsanat: akku tyhjenee autosähköt

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.05.2009 - 10:55

Sähkövikojen löytäminen on kärsivällistä puuhaa. Tyypillisestihän otetaan akun piuha irti ja virtamittari väliin ja sitten irrotetaan sulake kerrallaan ja katsotaan muuttuuko vuotovirta. Tuossa on jo tullutkin paljon vinkkejä mahdollista vikalähteistä.
Jos sinulla on diesel-Clio, niin kehottaisin myös tarkistamaan/vaihtamaan hehkureleen, ettei hehkuille mene koko ajan virtaa.
Tuskin siinä on peräkoukkua, mutta jos on, niin sen sähkötökkeli tulee putsata kaikista lioista.

Kysyjän kommentti

Kiitos vihjeistä, kerron korjaajalle !

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.05.2009 - 18:37

Käytä dieselisiäsi autosähkötohtorilla. Tietokonevehkeet ovat niin hienoja nykypäivänä ettei niitä ymmärrä kohta muut kuin toiset tietokoneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2009 - 19:03

Voipi olla tuo automaattilukitus (mikä lieneekin) tai esim. autoradio tai mikä tahansa laite, johon tulee jatkuva virta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:17

Pieni lamppu/koetuskynä akun navan ja kaapelikengän väliin, lamppu palaa jos auto purkaa akkua. Laturin piuhat irti, jos koetuslamppu sammuu vika on laturissa, jos ei niin sulakkeita irroittelemalla voi löytyä viallinen piiri. Jokin viallinen sähkölaite esim. cd-boxi. Ajon jälkeen yöksi voisi ottaa akun irti ja katsoa mitä tapahtuu aamulla onko virtaa? Sähköviat autoissa voivat olla niitä pahimpia mitä voi kuvitella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:20

Jospa olisi oikosulku jossain.Tarkista piuhat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 09:27

Se voi olla se lukitus.Täytyisi käyttää autosähkö paikassa,jos akku on yli viisi vuotta vanha se pitäisi uusia.