Mitä mieltä olet? Lue linkistä seuraava kertomus: tukipiste.blogspot.com/ Omakohtaisia kokemuksia tai kaverin kokemia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 18:48

Kyllä eläkkeelle pääsy tuntuu olevan tosi vaikeaa ja näkyy olevan sen jälkeenkin. Kela ja eläkeyhtiöt kinastelevat keskenään ja kun saavat tietoonsa että toiselle on hakemus vetämässä lopettavat omat maksunsa heti. Ja taas alkaa sama ruljanssi alusta. Vanhukset ja vaikeasti sairaat jäävät varmaan ilman mitään, kun eivät jaksa enää taistella vastaan. Idalle sanoisin, että ei muuta kun samana päivänä uusi hakemus sisälle, kun saat vanhasta hylkäyspäätöksen. Väsytys taistelua se on David vastaan Goljat? Mutta kyllä se siitä ja oikaisu vaatimus on se nopeampi tie jos haluaa pikaisen vastauksen. Valitusten käsittely oikaisulautakunnissa voi kestää kaksikin vuotta. Toki jos siellä menestyy saa eläkkeen takautuvasti hakemuksen jättöpäivästä lähtien. Eli vaatii pohdintaa?
Joillakin on kertynyt papereita kenkälaatikollinen eläkettä hakiessa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 12.05.2009 - 18:20

Olihan rajua luettavaa. Hautaan täällä ihminen ajetaan ennemmin kuin maksetaan. Onneksi hän jaksoi taistella asiansa eteen, mutta miten paljon on heitä jotka eivät osaa tai eivät jaksa.
Ihan vain sivuhuomautuksena:
Itseltäni on evätty eläke, eikä auttanut valitukset ei mitkään. Jäin odottelemaan jos kohta laittaisin uudestaan ja katsotaan miten sitten käy. Viimekerrasta saan lisättyä siihen kolme uutta sairautta, onpa päättäjillä enemmän pohdittavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:24

Tällä hetkellä on todella vaikeaa päästä eläkkeelle.Todella sairaatkin joutuvat sinnittelemään työttömyyskortistossa,vaikka heidän kuuluisi olla eläkkeellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 12:26

kävin tuon jutun lukemmassa ja siinä löytyi niin paljon kaikkea, mitä itsekkin jouduin läpikäymään, kun viimein myönsivät eläkkeen ....hoitovirheen vuoksi jouduin luopumaan terveydestäni ja firmastani, mutta kun aikani niitä valitin ja valitin, tuli viimein myöntävä päätös , että myöskin yrittäjällä on oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen...kyllä se aika oli raskasta , kun oli niitä kipuja ja ei ois jaksanut enään yhtään hylkäämisii ja valitusten tekoa tehdä...voimia kaikille teille jotka taistelette tuota eläkeyhtiötä ja kelan päätöksiä vastaa, koittakaa jaksaa se on voimia kuluttavaa, mutta jaksaa vaan pitää, ei sitä oikeutta muuten saa....paitsi isot herrat, jotka mokaa , niin päättävät vain jäädä eläkkeelle...tavallinen puliainen ei pääse vaikka on pääkainalossa eipäs pääse sitten niin millään..ja elääkkin tässä yhteiskunnassa pitäis...mutta millä, jos tuloja ei tule mistään...kun töihin ei pysty ja eläkkettäkään et saa....