kuinka paljon suomi saa maataloustukia?

maataloustuet suomessa

Avainsanat: maataloustuet suomi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 15:43

Suomessa maksetaan maataloustukia vuosittain lähes kaksi miljardia euroa 70000 maataloustuottajalle. Summasta noin puolet on kansallista tukea ja puolet EU-tukea. EU:n hallinnosta vastaava komissaari Siim Kallas on vaatinut, että myös Suomi julkistaisi maataloustukien saajat ja tukien määrät. Esimerkiksi Ruotsissa, Tanskassa, Virossa ja Hollannissa tuet ovat julkisia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.05.2009 - 14:58

Ihan sikana, voisi pulittaa aluksi,onhan viljelijöiden määräkin vain kymmenesosa siitä mitä liityttäessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 16:47

Kaverin tuttu saa lahden kulmilla 350.000 euroa tukea joka vuosi joten aika mittavasta summasta on kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 17:39

Mataloustuet olivat kerran Iltalehden tilastossa paikkakunnittain. Suurimmat saajat ovat tietenkin suurimmat maataloustilat / karjatilat / viljanviljelytilat. Summat olivat tosi suuria euroissa. Mitä pienenpi tila sitä vähempi se saa tukea erot on tosi huikeat. Tätä näkyä Suomessa saa tukea tosi isot tilat. Piennemmät saavat vain muruset että ovat jotenkin tyytyväisiä eivätkä purnaa.

Lähteet:
Oma tieto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 19:38

Vähemmän kuin maksaa niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 01:33

1. kysymys halutaanko Suomalaisia elintarvikkeita, myös poikkeustiloissa ?
- joita hyvin luultavasti, on jopa lähitulevaisuudessa tulossa ?
Lista vuodelta 2007 www.iltalehti.fi/taulukko/?m...taloustuet
fi.wikipedia.org/wiki/Maataloustuki
Maaseutuvirasto www.mavi.fi/fi/index/eutuet.html
Muita ajatuksia Googlesta
Suomalaisten saamat maataloustuet ovat nappikauppaa verrattuna keski-euroopan tilojen saamiin tukiaisiin.
Jos maataloustukiin käytettävät rahat (2,2 miljardia euroa vuodessa) jaettaisiin veronalennuksina suomalaisille palkansaajille, ...
Maataloustuet. Maataloudelle maksettavia tukia on liki 20 erilaista tukityyppiä.
yle.fi/uutiset/talous_ja_pol...75911.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.05.2009 - 21:14

Vastaus tulikin jo edellä maataloustuen määrästä. Tuki riippuu mitä peltolohkolla viljellään. Jos tukea leikattaisiin, kotimaisten maataloustuotteiden hinnat nousisivat. Tuilla yhtenäistetään tuotteiden hinnat pysymään samalla tasolla kuin Keskieuroopassa, jossa on huomattavasti edullisemmat viljelyolosuhteet.