Mikä olisi mahdollisimman edullinen, nuorelle (15 v) sopiva tapa matkustella ulko- tai kotimaassa kesällä?

Avainsanat: rahapussini on anorektikko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 16:47

Yksi vaihtoehto:

www.vr.fi/fin/ulkomaat/inter...ndex.shtml

öitseminen, liity couchsurffareihin:
www.couchsurfing.org/

Kysyjän kommentti

kiitos linkeistä ja vinkeistä. :D

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 16:48

Kuten jo edellä kerrottiin, interreilaaminen on yksi vaihtoehto.

www.vr.fi/fin/ulkomaat/inter...ndex.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 17:04

Sinun ikäiselle paras ja edullisin on mennä isin ja äitskän kyydissä,jos mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.05.2009 - 18:52

Jos lähdetkin sitten minne vain, niin älä lähde yksin. Kaksin on aina turvallisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 19:16

En haluaisi oman lapseni viel 15v lähtevän ilman aikuista mihinkään reissuun. Sorry vaan, en omaani laskisi. Seurakunnan Lapinretkelle vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 20:05

Minäkään en "päästänyt" 15v junnuani itsekseen maailmalle,reissasi kyllä urheiluharrastuksen leireillä ja kilpailuissa mukana,mutta mun mielestä pitäis yksikseen olla kyllä täysikäinen.
Samoin sohvasurffarit,en tiedä ottaako alaikäisiä mukaan kuvioihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 10:48

Sukulaisten tai tuttavien luo toiselle paikkakunnalle. Saatto bussiin/junaan ja vastaanotto perillä pysäkillä tai asemalla. Serkut, kummitädit ja muut perheystävät vain hätiin, Suomessa on paljon katseltavaa ja koettavaa. Ulkomaille ei ollenkaan, kielivaikeudet jo riittävät perusteeksi. Riippuu myös siitä, mistä matka alkaa. Jos etelästä, niin Hankoon tai Ahvenanmaalle voisi lähteä aika turvallisesti. Pohjoisessa taas Lapin maisemat ovat nähtävyys sinänsä. Ystäväperheen matkassa voisi myös olla mukava olla, onko sellaiseen mahdollisuutta ?Yksin ei oikeastaan minnekään, jonkun vanhemman kanssa voisi tulla ulkomaanmatkakin kysymykseen. Mutta luotettavan sellaisen. Kokemukseni mukaan tuon ikäisten suurin matkakohde on yleensä joku tavaratori, eli kaupunkien shoppailukeskukset riittävät yleensä matkakohteiksi. Mutta siihenkin tarvitaan rahaa. Ja rahaahan voi hankkia pesemällä naapurien matot matonpesupaikalla, haravoimalla toisten pihoja, keräämällä pulloja jne. Tsemppiä matkakumeeseen !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 15:13

Vanhempien kanssa.