Pelkääkö lemmikkinne ukkosta. Miten saatte rauhoitettua?

Minun isokokoinen mutta hyvätapainen sussaripoikani on ihan vauhko. Olen taas kohta helisemässä sen kanssa. Se kun on sitä mieltä että mamman syli on se turvallisin paikka. Hieman on rauhoittunut kun olemme menneet ulos terassille mylläkän aikana, mutta heti kun tullaan sisään se syliinpyrkiminen alkaa.

Lisätty: 18.05.2009 - 14:59

Kiitos taas runsaista kannanotoista. Jännää sinänsä tuo emännän pelon vaistoaminen koiralta. Tietääkseni en pelkää ukkosta, mutta jospa siellä alitajunnassa onkin se pelko koiran raapivista kynsistä syliin pyrkiessään ja tämä turre aistii sitten sen. Toivotaan ettei tulisi monia ukkospäiviä ja minä hommaan rautahousut!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 14:45

Koirani on oppinut kai minulta ukkosen pelon. Pelkään hänen kanssaan kilpaa.
Tulee ihan viereen jalkoihin maata.

Lisätty: 18.05.2009 - 15:19

Kun olin lapsi, tuli pallosalama sisälle, kierteli ja kaarteli ja sitten meni uuninluukusta ulos. Varmaan sentakia pelkään .

Kysyjän kommentti

Kiitos. Mitähän teidän hyväski voisi tehdä ettette pelkäisi? Onneksi teillä on toisenne turvananne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 14:25

kyllä meiidän tyttären nuorimmainen koira pelkää ukkosta todettiin se kun oli viime viikon meillä hoidossa. tuli ukon ilma se tuli siitä vauhkoksi ja sit silleen pelkäs. meillä kissa nuorempi pelkää pyykinpesukonetta kun se alkaa linkoamaan. juoksee huoneesta toiseen ja naukuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 14:32

meillä eivät noi miehet kissat ja isäntä muuta tee ukkosella kuin nukkuu ja mä olen vauhkon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 14:35

Ei tietääkseni pelkää. Kissa on ollut vasta syksystä asti minulla, eikä ole kokemusta ukkosen ajoilta. Yleensähän kissat ovat vaan väsyneitä ukkosen edellä ja sen aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 15:56

Meillä oli koira, joka pelkäs ihan kauhiasti ukkosta, salamoja ja jyrinää. Se juoksi vauhkona ympäriinsä ja sitte lopulta päydän tai sängyn alle. Siellä se sitte uikutti ja lopulta rauhottu.
Reaktio oli ihan sama ko se kuuli rakettien ääniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 16:11

Vanhempien kissa oli pari vuotta sängyn alla kun mökillä oikein salamoi ja paukkui. Nykyään luimistelee korvia ja katselee ikkunasta, ulos ei mene mutta kukapa menisi jos ei ihan pakko ole...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 16:14

Ei pelkää,eikä pelkää uuden vuoden raketteja.Yleensä jos ihminen pelkää,koira oppii myös pelkäämään.tämä opittu asia .Koirien kanssa lähes koko ikäni ollut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 19:03

8v tyttökissani ei ole koskaan pelännyt ukkosta, niinkuin ei emmäntäsäkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.05.2009 - 19:14

Kissa ei pelkää, koirasta en vielä tiedä kun ei ole saanut kokea vielä ukkosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 19:20

Pelkää. Kun aistii ukkosen olevan tulossa, vetää hurjaa vauhtia sisälle, ei suostu lähtemään kuin hädän verran kauemmas talosta. Sisällä piiloutuu sängyn alle etäisimpään nurkkaan ja tulee sieltä vasta hyvän sään aikaan. Ei ota lohdutteluja vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 20:14

Eläimet vaistoaa sähköisen ilmapiirin ja kun/jos ihminen ilmaisee pelkonsa oppii luontokappalekin pelkäämään.Meidän koira ja ex-kissat eivät pelkää,mutta yks tuttuni pistää koiran kylppäriin ukkosen ajaksi,sinne ei kuulunut jyrinät.Kissat kait tulevat enempi sähköisiksi ja aistivat ukonilman aiemmin.Elämä paukkuaran koiran kanssa on aika hankalaa,ulkonaliikkuminen,kun auto töräyttää pakoputkesta ääntä ym.tilanteet ja tosi ikäviä ovat uudenvuoden tms.ilotulitukset;onneksi niitä on harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 21:08

Meidän mäyris ei pelkää mitään Ei raketteja eikä ukkosta. Ei isokokoisinta koiraa tai vierasta. Kaikille se voi halutessaan alkaa räyhäämään. Ei auta kiellot tai komennukset. Se päättää itse omat tapansa. Olen jostain muuten lukenut, että mäyräkoiraa ei voi kasvattaa. Meidän koiraa ei ainakaan voi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 21:26

Kyllä pelkää. On ihan hirveää kateltavaa,kun vapisee tutisee ja läähättää.
Eikä missään voi olla turvassa. Ei auta edes syli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 21:38

Sulo oli viel pien muutaman kuukauden ikäne viime kesän.Istuskeli pöydäl ja ihmetteli salamoita.Kerran rysähti kunnol ihan pääl,mut pikku kaveri ei ollu moksiskaa.Enemmi mie siinä säikähin ku yks kaks rysähti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 00:15

No tuo meidän kultis-poika ei ole vielä ukkosta ehtinyt kokea,mutta rakas ja edesmennyt saksanpaimenkoirani sisällä ollessaan jonniin verran mylvi levottomasti ikkunoita kohden kun ukonilma oli päällä.Rauhoittui kyllä helposti kun juteltiin hälle ja pyydettiin viekkuun :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.05.2009 - 19:29

Itselläni oli koira joka pelkäsi ukkosta aivan tajuttomasti.
En kiinnittänyt ukkoseen mitään huomiota vaan käyttäydyin ihan normaalisti ja leikin koiran kanssa kuten yleensä sekä taputtelin paljon kun oli niin rohkea poika. Ja välillä käytiin lenkilläkin ukkosella. Siitä se pelko sitten hävisi. Ei kannata hirveän suurta numeroa tehdä koiran pelosta ja ns lohdutella sitä koska se saattaa luulla että pelko on aiheellista. Rohkaisu ja iloinen mieli auttaa paremmin kuin apea voivottelu että ei kannata pelätä. :)