Tehokas apu pistojäljen kutinaan?

Taas alkaa ökköskausi ja ne paholaiset pistelee. Mikä helpottaa tehokkaasti kutinaan ja paukamoihin pinnallisesti käytettynä?

Lisätty: 11.05.2009 - 14:19

Syön allergialääkkeitä eikä voiteet auta. Kutina on ihan hirvittävä. Myöhemmin niihin pistokohtiin nousee märkärakkuloita.

Lisätty: 18.05.2009 - 14:54

Ennenkuin valitsen parhaan, kiitän kaikkia hyvistä vinkeistä. Jokaisen uuden kun kokeilen vuorotellen ja viimeksi tölvään kaikkia yhtäaikaan, niin eiköhän kutinat katoa!
Parast'aikaa on tämä PateTin vinkki kokeilussa muurahaisenpuremaa vastaan. Siihen ei taida tehota - ainakaan kovin äkkiä. Siinä on muuten aika hurmaava tuoksu...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.05.2009 - 20:55

Yksinkertaisesti etikka. Kannattaa kokeilla. Voit käyttää sitä aivan raakana tai vedellä laimennettuna. Laimennukseen voi laittaa lisäksi vielä sitruunamehua tai -öljyä. Kutina lievenee ja etikka ei yllätys, yllätys, haise ollenkaan pahalta nahkassa.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Tätä kokeilen seuraavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 13:42

Lääkäriltä sain reseptin täällä:
Bemetson 0,1 % , emulsiovoide

Ja jenkeissä sain: After bite Xtra,
joku outo ötökkä pisti siellä ja koipi turposi ja oli kipeä,
tosi tehokas voide.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 13:45

Niitä tehokkaita ei ole , sisäisesti tabletti muodossa ovat tehokkaampia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 13:52

kortisonivoiteet ja histamiinit sisäisesti..ainakin minulle , kun saan hirmuisia patteja nuist ötököiden pistoist..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 11.05.2009 - 14:11

Zyrtec auttaa minulla ainakin kutinaan.Ja sitten on tietty noita kylmävoiteita yms

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 14:17

on olemassa sellainen voide puikko jota pistetään hyönteisten puremaan ja on tosi tehokas. nimittäin on kokemusta siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 14:18

Minä taas annan aikansa kutista, ja sitten se loppuu itsekseen ja paukamakin häviää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 16:15

Kortisoonivoiteista on hyviä kokemuksia.
Jos on oikein paha kutina niin laitan sellaista kuin;
Hydrocortison 2,5% -emulsiovoide 100g.

Lähteet:
Kurkistus lääkekaappiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 17:20

Teetree-öjyä puremiin,toimaa.Jos sulla koira ja purennat kintuissa,anna koiran nuolla sun kintut ja avot kutina tipotiessään ja iho rauhoittuu.Koiran sylki toimii antibiootin tavoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 18:59

meillä on pari kesää ollut käytössä sellainen puikko, ETONO, tehoaa ja kätevä kuljettaa mukana

www.terveyskirjasto.fi/terve...i=far04295

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 19:07

kun vain näenkin ötökän, alkaa raavituttamaan.
Etono on tehokas puikko ja luontaistuotekaupasta saatava hyttyskarkoiteeksi tarkoitettu neste, auttaa myös kutinaan. Nimeä en muista, eikä lääkekaapista löytynyt viimekesän jäänteitä.!!
Pieni lasipullo jossa vihreä pohjainen etiketti ja olisko ollut mökin ja ötökän kuva ;)
Raapimisiin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 10:59

Apteekeissa on tälläkin varmasti sopivia aineita tähän tarkoitukseen. Egyptissä ostin jotain voidetta, ja sitä pistin aina uusiin ja vanhoihin puremiin, kun alkoivat kutista. Jotain kortisonivoidetta sekin oli. Olen itsekin allerginen hyönteisten pistoille, ja se usein pilaa monet hauskat illanistujaiset. Käytänkin nykyisin karkotteita ja pidän niitä kesäisin aina mukanani, sillä koskaan ei tiedä, missä minua taas pistellään. Yöt ovatkin sitten vaikeita, jos huoneeseen on päässyt itikoita, siinä ei taida auttaa muu kuin Raid. Elämä on muuten ihanaa, kun vain ei olisi noita hyttysiä !

Lisätty: 12.05.2009 - 14:46

Muistin juuri sen voiteen nimen (muisti palaa pätkittäin !): Fusicort tai Fucicort, en tiedä, saako täältä käsikauppalääkkeenä. Auttoi aina, sain nukuttua yön yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 15:17

Ruokaöljy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.05.2009 - 14:09

Kaupungissa ei sääskiä näy eikä meidän maallakaan pahemmin. Etono on hyvää, saa apteekista, sitä otan mukaan jos jonnekin synkkään korpeen menen.
Etono on tehokas.