farmari volvo90v. ei saa virtaa missä vika

auto sammui ja akku on kyllä täynä, mutta ei tunnu ottavan vastaan akustatulevaa virtaa

Avainsanat: volvo90 sähkövika

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 15:07

Tuo on siis se vanha kunnon 900-sarjan farmari, jota viime vuosina tehtiin mallinimellä V90. Onko akku varmasti täynnä? Jos akkua ei kuormiteta, voi se silti näyttää kohtuullisia jännitelukemia. Kun avaimesta kääntää ensin virta-asentoon, syttyvätkö mittarivalot? Varsinkin akkuvarauksen valo pitää palaa kirkkaasti. Tarkoittaako tuo, 'ettei auto ota vastaan virtaa', että startti ei toimi? Startillehan menee suoraan piuha akun plus-navasta, ja startin solenoidi itse asiassa maadoittaa startin (jolloin se siis pyörittää).
Ekaksi tarkistaisin akun maadoituksen (miinus-navan) putsaamalla navan ja vaikka vaihtamalla napakengän ja maakaapelin (usein lattamainen kuparikaapeli) uusiksi. Itse startin toimintaa en menisi ekaksi suoraan ronkkimaan, koska taitamaton saattaa vahingossa oikosulkea suuret virrat.
Muutenhan tuossa autossa on iso kone pitkittäin eli paljon tilaa käsille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 13:14

Oletko tulpat ja tulppien kärjet tarkistanut sekä tulppahatut , kosteuden pois sulkemiseksi. lämmin ja aurinkoinen sää tekee autolle ihmeitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2009 - 10:41

Siinä on viisi perusvikaa. Nimittäin V. O. L. V. O. Kun pääset näistä eroon, kaikki kyllä järjestyy. Puhdista ensin kuitenkin akun navat ja niiden kengät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2009 - 10:47

Huumoriahan täällä saa olla, mutta mie luotan tuohon `andek`iin, hää on selvästi automiehii.