mikä on seurakunta ja sen tehtävä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 11:38

Kerätä ihmisten rahoja ja olevinaan pitää ihmisiä kurissa ja nuhteessa, ja samalla kasvattaa mammonaansa ja usuttaa ihmiset vihaamaan vääräuskoisia kanssaihmisiään.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.05.2009 - 08:41

Seurakunta kuuluu kirkkoon ja sen tehtävänä on huolehtia ihmisistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 09:08

Seurakunta = kirkon hallinnollinen ja toiminnallinen yksikkö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 09:20

Jossakin on sanottu; "sen minkä teet yhdelle vähäisimmistäni, sen sinä teet minulle". Tekisiköhän tuo seurakunta näin? Muitakin viisuksia olen lukenut kuten; "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen".

Lähteet:
The Bible

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 09:24

evl.fi/
Tässä esimerkki miten Outokumpu sen tekee: www.outokummunseurakunta.fi/...=strategia
Kyllä noilla pitäisi yksi koulutehtävä ratketa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:10

Seurakunnaalle kuuluu hautojen hoito jos joku on sen heidän hoitoon jättänyt. Kirkon palvelut ja kuulutukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.05.2009 - 10:16

Seurakunta koostuu meistä kirkollisveroa maksavista ihmisistä. Ja niillä verorahoilla kirkko pystyy tekemään meille palveluita, kuten vihkiminen, hautaaminen, kastaminen, rippileirit ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 10:20

Seurakunnan toimintaan kuuluu olennaisena osana myös diakoniatyö. Lisäksi musiikilla on usein tärkeä osa seurakunnan toiminnassa. Suomessa monilla kristillisillä seurakunnilla on myös hyvin aktiivinen lapsi- ja nuorisotyö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 15:20

Srk on yhteisö samaan uskoville.