Onko laillista aloittaa kilpailu jossa kilpailijat ovat eriarvoisessa asemassa jo aloittaessa? Eikö laki kiellä tämän?

Minusta julkisessa kilpailussa jokaisella tulee olla tasavertainen mahddollisuus voittoon aloitettaessa ja käsittääkseni myös näin laki edellyttää?
Jos kilpalua aloitettaessa on toisilla ollut jo valmiiksi pisteitä, tulos on minusta peruttava ja se on laiton.

Avainsanat: napsun lahjakortti kilpailu tasaarvo laillisuus syrjintä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.05.2009 - 11:44

Kait yllä pito on selvillä tämmösistä asioista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 10.05.2009 - 11:56

Eiköhän se näin ollut, että siinä kilpailussa oli kaikki kilpailuaikana kertyneet pisteet mukana arvonnassa. Eli ei siis sitä ennen hankituilla ollut mitään virkaa. Ketään ei suosittu eikä sorsittu.
Nämä mennyt kilpailu on saanut niin paljon purnausta osakseen, että entäs jos tämä olikin sen takia viimeinen. Sanotaan että kateus vie kalatkin vedestä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.05.2009 - 11:58

Kuinka monta kertaa tämä sama asia pitää selittää. Arvonnassa otetaan huomioon vain kilpailun aikana kerääntyneet pisteet. Koittakaa nyt jo tajuta. Lukekaa noita Napsun ohjeita ja muita kirjoituksia. Sieltä kyllä löytyy ihan selvästi tämä asia selitettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 12:15

Mitä tämä teitä anonyymejä koskee olkaa te hiljaa ettehän te saa pisteitäkään!
Kyllä kilpailu on samalla tasolla kaikilla ja jolla on pisteetollu aikaisemmin eihän ne ole mukana ,vaan kilpailun ajan pisteet johan sen sanoo järkikin! Joka on tehnyt paljon pisteitä on tietysti ollut aktiivinen ja jolla on vähän ei ole ollut aktiivinen, luonnollista ,vai mitä?
ON VAIN IHMEELLISTÄ; ETTEI TÄMÄ NARINA JO LOPU ANONYYMIEN TAHOLTA !!!!!!!!!!!

ps .mullakin on pari pistettä, enkä voittanut lahjakorttia, enkä ole siitä pahoillani, sillä se on arpapeliä, eikä muuta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 12:26

Kyllä on naurettavia ihmisiä kun jostain pisteistä riidellään. Taitaa elämä olla helppoa kun nuo pisteet on riitelemisen arvoisia. HÄVETKÄÄ !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 12:31

surkeeta jos jonkun hyvinvointi on jonkun lahjakortin arvonnan varassa. Jos anonyymejä noin kovasti asia raastaa, kantsis vaihtaa foorumia. Toisaalta anonyyminähän on varmaan hauska provosoida toisia kaikenlaisilla älyttömillä kommenteilla, niitähän saa jatkuvasti lukea lehtienkin yleisönosastotekstaripalstoilta. Huvinsa kullakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 13:09

Arvonnassa otettiin huomioon vain kilpailun aikana kerääntyneet pisteet.
Siitä oli kyllä tiedoitus sivustolla ylläpidolta.
Ottaapa koville että joku muu voitti arvonnassa etkä Sinä, joka et edes uskalla omalla nimimerkilläsi kirjoittaa vaan piiloudut .

" Saksalaisen sosiologin Helmut Schoeckin mukaan jopa kaikkein primitiivisimmissä kulttuureissa on ollut tarpeen keksiä määritelmä ihmisille, jotka eivät kestä sitä, että toisella on jotakin, mitä itseltä puuttuu. Kaikkien kulttuurien sananlaskuissa ja tarinoissa kateus myös tuomitaan.
Schoeck uskoo, että kateus on moottori, joka asustelee ihmisen sosiaalisen olemuksen ytimessä ja joka alkaa toimia heti, kun ihminen oppii vertaamaan itseään muihin. Vertailuntarvetta esiintyy myös joillakin eläimillä, mutta ihmisillä se on saanut aivan erityisen aseman. Ihminen on kateellinen otus. Ilman kateutta sosiaalinen kontrolli ei voisi toimia.
Schoeckin mukaan kadehtija ei halua minkäänlaista sosiaalista suhdetta kademielensä kohteeseen. Hän ei itse asiassa oikeasti edes halua kadehtimiaan asioita. Hän haluaa kateutensa kohteen tulevan ryöstetyksi, nöyryytetyksi ja loukatuksi mutta ei oikeastaan mieti, miten saisi haluamansa esineet tai ominaisuudet itselleen. "

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 14:40

Kaikki on samalla viivalla,
ilman rekisteröintiä on tosin vaikea voittaa yhtään mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 16:06

Kannattaa lukea säännöt. täällä kyllä on eräitä jotka hermona odottavat voittoa... mutta elämä menee eri lailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 18:58

Kyllähän noita arpajaisia piisaa ja joka lähtöön löytyy. Täytyy asennoitua siten, että hyvällä tuurilla voi voittaa tai sitten vähän huonommalla hävitä. Niinhän se elämä kulkee. Eikö elämäkin jossakin vaiheessa ole jonkinlaista arpapeliä. Toinen pärjää paremmin kuin toinen ja sitte ollaan niin kauhean kateellisia sille, jolla sattuu joskus menemään vähän paremmin. Voi hyvänen aika. Ei kannate olla millänsäkään. Elämässä on suurempiakin huolia kuin joku häviäminen arpajaisissa. Huumoria, huumoria matkaan !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 19:31

hoh hoijaa,

saataiskohan sellainen laki aikaan ettei nimimerkkilliset saisi / voisi anonyymeinä jauhaa p..kaa täällä napsussa ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.05.2009 - 20:10

Siis tasa-arvoisessahan asemassa tässä oltiin. Vain kilpailun aikana hankitut pisteet laskettiin. Ei aiempia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.05.2009 - 20:18

Pahansuovat anonyymit saivat minut lähtemään pois Napsusta ja epäilys siitä, että joku nimimerkki kirjoitteli ilkeästi myös anonyymina.

Minä en ymmärrä miksi joku voi olla harkiten ilkeä tällaisella leikkimielisellä foorumilla. Elämässä meillä on todellisempiakin vaikeuksia ja haasteita kuin jotkut hassut virtuaalipisteet.

terveisin lennu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 22:56

Onkohan mitään kilpailua, jossa kaikki OLISIVAT samalla viivalla aloituksessa ? Ihmiset ovat niin ihanan erilaisia taitoineen ja taipumuksineen, sama viiva on todella suuri harha. Eihän tähän Napsuun pysty kaikki edes samalla tavalla osallistumaan. Jollakin on aikaa vaikka muille jaettavaksi, joku toinen joutuu varkain työtehtäviensä lomassa napsuttelemaan. Tämä on leikki, ei oikea kilpailu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.05.2009 - 12:46

ylitarkan just samaa mieltä ho hoijakkaa ei jaksakkaa ...ja lennulle terkkui ...olen erittäin pahoillani , että joku on saanut sinut niin kiukuiseksi , että sai lähtemään täältä napsusta...kuinka joku voi olla niin inhoittava ja tyhmä...olis kiva jos lennu vielä täällä oisit kanssamme ja nuo anonyymit tosiaan nimimerkkisiksi KIITOS...ei vät ois solvaamassa ja pahoittamassa toisten mieltä...en nyt tarkoitta kaikkia anonyymejä , mutta kun tuolla on joukossa tuollaisia kiusanhenkiäkin..harmi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2009 - 11:07

Erittäin hyvä huomio! Tämä ei selvästikään ole tasa-arvoinen "arvonta" , vaan tulokseen voi itse vaikuttaa, vastaamalla ahkerasti jne. Toisaalta, voihan niitä arpalippujakin ostaa useampia tai täyttää lottorivejä/kuponkeja useampia, jotta mitenhän se loppujen lopuksi oikein on? Tässä olisi juristille töitä!