Miksi eläimillä on sairauksia?

Ihmettelen, koska minulla on ollut eläin niin sillä oli sairaus ja se piti lopettaa

Avainsanat: eläin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 10.05.2009 - 11:09

Maallikkona ajattelen näin, että eläin on tehty vähän samoista aineosista kuin ihminenkin ja siksi niille tulee myös sairauksia kuten meille ihmisillekin.
Tosin se ero, ettei tupakka, alkoholi eikä muutenkaan epäterveelliset elämäntavat niitä aiheuta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.05.2009 - 11:20

Miksipä, samaa voisi kysyä miksi ihmisillä on sairauksia. Kyllä ne eläimet sairastuu ihan samoin kuin me kaksijalkaisetkin. Niillä on myös sisäelimet jotka voivat sairastua väärästä ruuasta, jäseniin voi tulla murtumia, on lonkkavikoja, sokeri- ja sydäntaudit, sokeus, ihottumat. Siis ihan mitä vaan voi tulla eläimillekin. Se on osa elämää. Jos eläin on pahasti sairas, eikä sitä voida parantaa tai sen tuskia ei voi helpottaa, silloin lopettaminen on ainoa hyvä vaihtoehto eläintä ajatellen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 11:55

Eläimillä usein sairaudet,jalostuksen tulosta.Näitä ohjelmia tullut TV,stä monet kerrat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 21:26

Niimpä,surullista se on,mut niin meillä ihmisilläkin on sairauksia.Kyl oiski elämä ihanaa jos niin ihmiset,ku eläimetki ois ain terveitä.Toiset sairastaa enemmä ja toiset vähemmä.Oiski helppoo jos eläimet osais kertoa millo ne tarvii lääkäriä.Se on vaa luonnonlaki,et meidän ja eläinten täytyy välillä sairastaa,kaipa se liittyy myös jotenki biologiaan tai jotain.