Mitä mahtaa tarkoittaa;Tapahtunutta tutkitaan liikennevaarallisuuden vaarantamisena

Poliisiauto suistui katolleen Liperissä

Lisätty: 17.05.2009 - 00:18

www.mtv3.fi/uutiset/rikos.sh.../05/875215

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 09.05.2009 - 22:31

Liikennevaarallisuuden vaarantamisena??? Yleensä lukee liikenneturvallisuuden vaarantamisena. En siis osaakaan vastata tähän. Outoa tekstiä!!!

Kysyjän kommentti

Olen samaa mielipuolta kissanaisen kanssa.
Lähteä nyt perään ja koheltaa metsään. Saisivat maksaa myös rikkomansa veronmaksajien eli valtion auton. Eikö mitään muuta keinoa ole kuin lähteä kilpasille hullujen kanssa?.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 22:31

Jos ajhat liian kovaa niin vastaaa siittämiten kovaa ajat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 22:37

Liikenneturvallisuuden vaarantaminen: Joka tahallaan tai huolimattomuudesta rikkoo tieliikennelainsäännöstöä siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vaaraa toisen turvallisuudelle, syyllistyy liikenneturvallisuuden vaarantamiseen. Seurauksena voi olla sakkoa tai enintään kuusi kuukautta vankeutta. Ajokieltoa tulee yleensä vähintään 3 kuukautta. Jos menettely on omiaan aiheuttamaan ainoastaan vähäisen vaaran, ei tekoa katsota rikokseksi.

Siitä mitä sitten tarkoittaa "liikennevaarallisuuden vaarantaminen " ei ainakaan minun lakikirjani kerro mitään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 22:48

Sehän liittyy lähes jokaiseen liikenneonnettomuueteen. olet sitten kumpi osapuoli tahansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 23:19

Tutkiminen liikenneturvallisuuden vaarantamisena ilmeisesti tarkoittaa sitä, että ko. tilanteen aiheuttaneeksi epäilty saa syytteen liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Oikeus sitten yrittää ottaa huomioon kaikki asiaankuuluvat seikat, ja ratkaisee, onko kyseistä rikettä tapahtunut. Rangaistusseuraamus on sitten päätöksen mukainen.
Siis kenenkään ei saa väittää tehneen jotain rikettä tai rikosta, sitä ainoastaan tutkitaan tai epäillään tehdyksi siihen saakka, kunnes oikeus ratkaisee asian.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.05.2009 - 00:01

Sitä,että tutkinta on monimutkainen juttu yksinkertaisille tutkijoille. Tutkijat kun toimii parina,joista toinen osaa vähän lukea ja toinen hieman kirjoittaa.
Nyt tulevaisuudessa sitten tutkimista riittääkin, kun rikolliset lisääntyy rajusti, nimittäin nämä älykkäämmät poliisit,eli peltipoliisit alkaa ottaa kuvia jo 1 km/ h ylinopeudesta.Siinnä sitten on tutkittavaa todellaonkin riittämiin näiden älykkyysosamäärillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 00:55

Timppa tuossa edellä sanoi ihan oikein. Kaikki rikokset, mitkä liittyvät autoon, liikenteeseen, liikkumiseen teillä, kaduilla, autohalleissa, parkkihalleissa,paikoitusalueella, sekä poliisin mielestä näihin liittyen tai niihin verrattaviin paikkoihin tutkitaan liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Sanonta liikennevaarallisuuden vaarantaminen on virhellinen, liikennevaarallisuuttahan ei voi enää vaarantaa. Suomen tieliikennelain tulkinta antaa tässä tapauksessa poliisille valtuudet määritellä tutkittavaksi tulevan rikosilmoituksen tapauskohtaisesti. Tutkinnanjohtaja päättää mitä lainpykälää epäillään rikotun, jos asian tutkinnassa ei sitten ilmaannu jotain muuta. Poliisilla on oikeus vaatia ja kehoittaa epäiltyä tunnustamaan syyllisyytensä kuulustelun aikana tai tutkinnan ollessa vielä kesken. Jos epäilty ei tunnusta syyllisyyttään tutkinnan valmistuttua poliisi vie tutkinta tulokset yleiselle syyttäjälle, joka päätää viedäänkö asia käräjäoikeuden käsiteltäväksi, vai lopetetaanko asian tutkinta siihen. Käräjäoikeus ja viime kädessä hovioikeus sitten päättävät siitä mitä liikennelakia on rikottu, kuka on rikkonut ja mikä on tuomio.

Lisätty: 10.05.2009 - 01:15

Kysyjän esittämä kysymys:Tapahtunutta tutkitaan liikennevaarallisuuden vaarantamisena; on todennäköisesti peräisin lehdessä olleesta uutisesta ja toimittajan omasta virheellisestä sanonnasta. En usko, että asia on näin ilmoitettu rikosilmoituksessa ja tutkintapöytäkirjoissa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 08:34

ja jos se poliisiauto joutui ojaan, niin luulen , et se heppu joka sen sinne kiilas ei ihan pienillä sakoilla , jos edes sakoillakaan tuosta jutusta selviää, no en ole juttua lukenut, joten fakstoista en tiedä mitään, joten ihan omaa aatosta tuokin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 09:20

No esimerkiksi kova ylinopeus on liikenteen vaarantamista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 10:21

Mahdollista liikennerikkomusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.05.2009 - 11:17

Tässä tapauksessa poliiseille pitää antaa sakot, siinä missä tavallinen kansalainenkin sen saisi. Oli varomaton!