Mitä ostaisin lahjaksi tyttärelleni jonka peruskoulu kohta päättyy?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 19:28

Joku kiva vaate-lahjakortti liikeeseen josta hän pitää. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 09.05.2009 - 20:00

Olipa taas anonyymiltä erikoinen vastaus. Miksei nuorta voisi palkita siitä että on yhden etapin elämässään saavuttanut. Pieni palkitseminen saattaa innostaa seuraavan etapin asettamisessa ja saavuttamisessa. Meillä otettiin "shampanjaa" kun poikani päätti peruskoulun ja pidettiin omat pienet juhlat sen kunniaksi. Kysy vaivihkaa niin ettei tyttö arvaa että häntä tarkoitat, mitä hän vaikka ostaisi jollekin toiselle samassa tilanteessa. Tai jollain muulla konstilla selvitä, näin voit saada selville mitä hän oikeasti onkin vailla, ja sitten vaan hankkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 20:01

Antaisin yhteistä aikaa perheen parissa ja vaikka ilmojen salliessa piknikin jonnekin kivaan paikkaan. Paras palkinto hyvin jaksetusta kouluajan työstä on aikaa vanhempien kanssa. Sitten kun tulevat lukio tai ammattikoulu tai ehkä työ niin sitten ei enää sitä aikaa tule. Eli ottakaa te vanhemmat lomaa töistänne ja viettäkää mukavat pari päivää jossakin kivassa paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 20:17

onko hänellä jotain harrastuksia voisikos siihenliittyen olla jotain kivaa, tai lahjakortti vaateliikkeeseen , tai johinkin muuhun mistä hän pitää...esim ..jos hän ei ole harrastanut ratsastusta vie hänet tunnille, josko siitä vois tulla vaikka uusi harrastastus, menkää koko perhe vaikka kylpylään, hiihtoputkeen, elokuviin , laivaristeilyllä tai jotain johon koko perhe voisi osallistua ja näin oisitte yhdessä...se yhteinen aika tosiaan rupea käymään vähiin , kun tytär kasvaa ja alkaa olemaan kaverit ja muut menot tärkeimpiä, joten saa oikein pyytämästä pyydellä heitä olemaan edes yhteisesti mukana, meidän tytöt alkoivat kiukutella , että eivät lähde mökille , tai matkailuautolla reissaa, kun meitin kans ei ole mitään tekemistä..ja kaverit alkoivat olemaan tärkeinpiä, joten ain käytiin pieni riita loma-ajasta...mitenkä sitä vietetään jotta kaikki ois tyytyväisä...nyt tytöillä jo omat pienokaiset ja vielä niin pienet , et miellään tulevat tänne mummilaankin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 21:16

Peruskoulut kun on käyty anna lahjaksi sellaista joka kannustaa jatkamaan koulun käyntiä.esim.lukioon tai ammattikouluun kannustavaa lomaa ja lahjakorttia mopo/vaateliikkeesseen.Sekä lupaus kannustavasta toiminnasta jatko opinnoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 23:35

Vie kahdestaan johonkin aikuisten kulttuuririentoon, taidenäyttelyyn, teatteriin, oopperaan tai konserttiin. Tytär pääsee kokemaan kanssasi aikuisten maailmaa, kohtele häntä myös aikuisempana kuin aikaisemmin. Voitte käydä myös syömässä sellaisessa ravintolassa, johon hän ikänsä puolesta ei yksin pääsisi. Osoita hänelle, että aikuisuus on lähellä ja arvostat hänen valintojaan. Nauti lapsestasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 09:29

Puheaikaa kännykkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 10:27

Itse annoin määräaikaistalletuksen tulevia koitoksia varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.05.2009 - 13:34

Jos peruskoulun päättävää täytyy muistaa, en ostaisi mitään vaan veisin johonkin kivaan paikkaan ja vaikka ravintolaan syömään sen jälkeen.
Riippuu siitä missä asutte ja mitä mahdollisuuksia on. Jälkikasvulel on hvyä antaa aikaansa, muistavat sen kyllä myöhemminkin.
Olen hurjatan kanssa tässä asiassa samoilla linjoilla.