Mita tarkoittaa sana nynfomaani. pyydan asiallisia vastauksia ja oikeaa tietoa,kiitos.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 13:41

Hyperseksuaalisuus tarkoittaa poikkeavan korostunutta seksuaalisuutta. Se saattaa olla esimerkiksi kaksisuuntaisen mielialahäiriön maanisen vaiheen oire ja johtaa tekoihin, joita henkilö myöhemmin katuu. Hyperseksuaalisuuden merkkinä pidetään toistuvaa tarvetta seksuaaliseen stimulaatioon, joka ei kuitenkaan johda seksuaaliseen tyydytykseen. Näin syntyy oravanpyörä, jota mahdolliset fysiologiset ja neurologiset oireet korostavat.

Hyperseksuaalisuus korvaa nykyisin vanhat nymfomania ja satyriaasi käsitteet, joilla tarkoitettiin samaa asiaa. Nymfomaniana pidettiin mielenterveyden häiriötä, jolle ominaista ovat hyvin vahva sukupuolivietti ja pakkomielle seksistä, "seksiaddiktio". Kumpaakaan termiä ei käytetä nykyaikaisessa tautiluokituksessa.

Hyperseksuaalisuuden rajat ovat usein väittelyn aiheena ja monet kyseenalaistavat sen, voidaanko asiasta edes suorittaa lääketieteellistä diagnoosia, koska seksuaalinen käyttäytyminen vaihtelee niin suuresti ihmisten keskuudessa. Yhden henkilön "normaalina" pitämä seksuaalisuus saattaa kuulostaa toisesta alhaiselta, ja kolmas saattaa pitää sitä poikkeavan korostuneena.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/Nymfomaani

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 13:56

Kyltymätön.

nymfomaani, nymphomanica
nainen jolla on sairaalloisen voimakas sukupuolivietti
www.poliklinikka.fi/?page=45...nymfomaani

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 15:39

Tarkoititko tosiaan NYNFOMAANI?

Katso lähteistä:

Lähteet:
portti.iltalehti.fi/keskuste...ID=4403131

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 17:11

Seksuaalisesti kyltymätön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 18:37

partiolaisen vikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 08:52

tarpeekseen saamaton...ei vaan mikään määrä ja laatu riitä...siinäkään saralla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.05.2009 - 09:13

Sana on nymfomaani, selitys on jo annettu edellisissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 10.05.2009 - 20:21

Nymfomaanihan se on juu. Itsellä todettu moinen.