edge asetukset global trotteriin

saanko asennettua koneeseeni (3g vista) edge asetuksia, olen edge alueella missä tuo 3g ei toimi. voiko tehdä??

Avainsanat: edge global trotter asennus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 11:59

Sinulla ilmeisesti on ulkoinen 3G-kortti läppärissäsi (PCMCIA-luukkuun tökättynä). Jos se on puhtaasti 3G-kortti tai sisäinen 3G-modeemi, niin sillä ei saa EDGEä pelaamaan, vaan vain HSDPAn. Mutta jos se Globe Trotterin se malli jossa sanotaan sen olevan 3G/Edge tms., niin se tarkoittaa itse asiassa sen olevan oikeasti yhdistetty 2G/3G-kortti, ja silloin voit käyttää sitä Edgen verkossa. (Edge käytännössä toimii kaikkialla siellä, missä GSM-verkkokin eli koko maassa, kun taas 3G (HSDPA) ei toimi läheskään kaikkialla.)
Itse Vista voi sinänsä temppuilla noiden 3G-korttien kanssa. Sitä varten korttien valmistajat tarjoavat erilaisia hotfixejä eli korjaustiedostoja, jotka muutamat on jo otettu huomioon Vistan Service Packeissa.
Jos et ymmärtänyt mitään, niin lyhyt vastaukseni kysymykseesi olisi: Kyllä!
Mutta tietokoneiden, oheislaitteiden ja ohjelmien ja asetusten kanssa silti voi aina joutua tappelemaan ennen kuin ne saa pelittämään.

Lisätty: 09.05.2009 - 13:09

Kyllä noissa useissa sisäisissäkin 3G-modeemeissa on 2G eli GPRS/EDGE -tuki mukana, esim Acer Aspire One -miniläppärissä. Ja usein, jos asetuksissa sallittu, vaihtaa automaattisesti takaisin 3G:hen jos operaattorilla peittoa löytyy. On myös huomattava, että operaattori saattaa veloittaa 2G-datasiirrosta siirretyn datamäärän mukaan, kun taas 3G:ssä voi olla kiinteä kk-maksu. Kannattaa tsekata operaattorin ehdot.
(Näissä kaikissa tietokone-kysymyksissä kannattaisi aina mainita mikä kone, mikä malli jne. Tekisi vastaajan elämän helpommaksi.)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 12:04

Jos olet 3g verkon ulottumattomissa, ethän silloin voi käyttää 3g verkkoa.
Valita palveluntarjoajalle tai käytä toisenlaista yhteyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.05.2009 - 12:27

koneessa on sisäinen 3g-juttu. eli tarkoittaako se sitä, ettei voi muuttaa asetuksia että etsii edgen kun tullaan 3g alueen ulottumattomiin. asun rajalla nimittäin kivasti.