Mistä tulee KOM teatterin nimi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 21:05

Kun joitakin vuosia sitten TV:ssä haastateltiin erästä KOM-teatterin veteraania, niin hän mainitsi, että nimi on alunperin tullut siitä, että kun teatteri aikoinaan toimi Svenska Teaternin yhteydessä, niin teatterin sisäänkäynnin yläpuolella luki "Kom" eli suomeksi "Tule".

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 20:55

Liittyy varmaan ko. kulttuuriin. Olen käynyt näytöksissä ja hyviä olivat. En erottele aatekantaa.
fi.wikipedia.org/wiki/KOM-teatteri

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 21:19

ei aavistustakaan liittyisikö vasemmistolaisuuteen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 21:35

tässäpä aika hyvältä kuulostava selitys asiasta.

"Vasta vuosia myöhemmin sain selville, että KOM-teatterin ensimmäinen kokoonpano oli ollut voittopuolisesti ruotsinkielinen ja että nimi viittasi sanoihin ”kom till teatern”. "

koko tarina :

plaza.fi/ajassa/kolinaa-panu...kakaudella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 17:32

Tule teatteriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 18:44

Kom

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 10:16

kyllä se liityy aatteeseen eli vasemmistolaisuuten. kommunistiteatteri siis, toki nykyään on jo
hiemna erilainen.

Lisätty: 10.05.2009 - 10:17

andekin antama vastaus on väärä, selittelevät nyt kun kommunismi kaatui.