Mitä mieltä olette tietosuojalaista tapaus Matti Inkinen, matkapuhelimen paikannus?

Avainsanat: sig-yhtyeen kadonnut keulahahmo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 10:41

kyllä tässä tapauksessa vois saada jäljittää ja muissakin tapauksissa , jos henkilö on vaarassa, esin eksynyt metsään ..tai jollain muulla tavalla häntä voi uhata hengenmenetys...tämä tapaus on kyllä niin ikävä otan osaa perheen hätään...toivoisin , että hänet löydettäisiin mahdollisimman pian ja perhe sais rauhan , on se tieto sit mikä tahansa, kunhan se ei ole epätietoa..

Kysyjän kommentti

Näin minustakin! Ehdottomasti. Kiitos vastauksestasi!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 18:51

Paikannustieto on Henkilötietolain mukainen henkilötieto, mikäli sijaintitieto on yhdistettävissä luonnolliseen henkilöön. Suomessa mobiililaitteen käyttäjän sijaintitiedon käsittelyä rajaavat Henkilötietolaki ja Tietosuojalaki.
(Tietosuojalaki 2003.)
www.paikannus.com/yksityisyy...tietosuoja

Jos henkilö on kadonnut ja perhe, omaiset ja läheiset hädissään, miksi ei voisi , vaikka nykyisen lain mukaan
Inkistä ei voida jäljittää teletunnistetietojen avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2009 - 18:55

Ihminen saa mennä vapaasti mihin haluaa kertomatta siitä muille ja mikäli haluaa olla piilossa niin se on oma asiansa. Kuitenkin mikäli ihminen on epäiltynä törkeästä rikoksesta tulisi mielestäni kaikki keinot sallia epäilyn selvittämiseksi ja ihmisen löytymiseksi. En siis väitä tämän ihmisen tehneen mitään rikosta,koska en sitä tiedä, mutta sanon mielipiteeni ihan yleisellä tasolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.05.2009 - 19:21

Olin huomaavina jossakin myös sellaisen kohdan että mikäli ihminen on vaarassa esim. terveydellisistä syistä tämä paikannus olisi sallittu. Muistan ihmetelleeni etteikö Matti sitten ole sairas viranomaisten mielestä.
Vitkutteleekohan poliisi tahallaan? En voi olla miettimättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 19:49

minä ainakin olisin kiitollinen,jos kadonnut omaiseni pystyttäisiin paikantamaan matkapuhelimen avulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 20:57

Tässä tilanteessa olisi tehtävä kaikki mahdollinen kadonneen löytämiseksi ja
myös laki suo siihen mahdollisuuden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 21:23

Ensin selvitys onko kateissa omasta tahdostaan ja sitten vasta urkkimaan missä kukin on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 22:52

Kyllä tämäntyyppisissä tapauksissa henkilön saisi jäljittää..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.05.2009 - 03:30

Kyllä munkin mielestä pitäs tässä tapauksessa (ja muissa samankaltasissa tapauksissa) sais jäljittää.Omaiset varmasti hädissään ja peloissaan mitä hänelle on tapahtunu.

Olis kamalaa jos joku mun perheestä katoais ja jäis kädoksiin....Ja olisin kiitollinen jos omainen löytys vaikka sen kännykän avulla paikantamalla missä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 16:08

Ilman muuta saa jäljittää, siis viraomaiset, kun aihetta on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 23:16

Tottakai pitääkin jäljittää, jos siitä on apua kadonneen löytymisessä. Kaikki keinot on sallittuja, jos tilanne on tällainen.