mikä on wlan usb adapteri? mitä sillä tehdään? kuinka se toimii?

minulla on tavallinen modeemi telewell jos hankin kannettavaani tuollaisen voinko surffata tuon modeemin mukana, vai pitääkö modeemissa olla joku antenni?? Eli miten pöytäkoneen ja kannettavan saa samaan verkkoon?

Avainsanat: wlan usb adapteri modeemi langaton yhteys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 16:52

Oppaita kotiverkon luomiseen.
Mikä kannettava, mikä pöytäkone, mikä palvelin?

windowshelp.microsoft.com/Wi...e1035.mspx

support.microsoft.com/direct...mp;gssnb=1

Itselläni on kotiverkko jossa 3-pöytäkonetta, 2-läppäriä. 12 megainen laajakaista ja zyxel p-600.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 17:17

USB-WLAN -tikku ei pelitä tuossa tapauksessa. Tarvitset langattoman modeemin. Verkkokauppa.com:ssa näyttää suosituin langaton modeemi olevan vain 19,90€ www.verkkokauppa.com/popups/...p?id=14403 Tuo merkki on minulle ennestään tuntematon.
Telewellilläkin on langattomia modeemeja, esim. www.verkkokauppa.com/popups/...p?id=20244 mutta hinta on 62,90€.
Langattomissa modeemeissa on langattoman liitännän (eli antennin) lisäksi yleensä (kuten noissakin) 4 normaalia langallista liitäntää, joihin siis yhteen kytket pöytäkoneesi tavallisella verkkokaapelilla (joka sinulla jo nyt on). Kannattaa tietoturvasyistä yleensä käyttää liittimiä 1, 2 tai 3, koska 4. liitin on yleensä "suora" eikä niin sanotusti natattu.
Melko varmasti läppärissäsi on langaton sisäinen modeemi (en muista ikiaikoihin nähneeni läppäria, jossa ei olisi). USB-WLAN -tikkua tarvitaan yleensä, jos haluaa toisen pöytäkoneen (esim. eri huoneessa) olevan kytkeä langattomasti nettiin tai jonkun läppärin, jossa WLANia ei olisi. Muista sitten suojata oma langaton verkkosi, ettet jätä sitä avoimeksi.