Onko totta jos on arkena komia ei oo koskaan kaunis? vai onko pelkkä taika usko?luulen että vois jotenkin olla totta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 16:09

Olen 'perinyt' sellaisen vastaavan sanonnan, jotta jos on aina nätti, ei ole koskaan kaunis.
Johtuskohan se siitä, että ihmisen silmä tottuu siihen nättiin nähdessään joka päivä, ettei huomaakaan jos viel enempi koristautuu... toisinpäin siis, jos oot arkinen/laittamaton useimmiten, niin silloin muut huomaavat kun 'laitat' itteäs, että 'nythän' sä vasta kaunis olet, oo....ouu ja fit...fiuuu = vihellys:)?

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. Mun mieheni sai 50 vuotis lahjaksi semmoisen puisen kyltin jossa luki jus näin: Et jos on arkena komia ei oo koskaan kaunis. tätä en ole minä itse keksinyt joku muu jostain hoksannut siihen raapustaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 10:46

Olen sitämieltä,että pelkkää harhaa,Sananlasku sanoo.Kauneus on katoavaista,rumuus sekun lisääntyy.Toinen,kauneus on katsojan silmässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 10:48

Ei tuollainen minusta mitään totta ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2009 - 10:49

Ei taatusti pidä paikkaansa. Pelkkä sanonta se vaan on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 10:58

Ei pidä ollenkaan paikkaansa! Rakkaani on aina kaunis ja väliajat häikäisevä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.05.2009 - 11:00

Enpä ole koskaan kuullutkaan tuollaista sanontaa enkä edes oikein ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan? Valaisisiko joku tätä tietämätöntä.
Mutta asiasta tietämättä vastaisin kuitenkin näin: moni kakku päältä kaunis, sisältä silkkaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 11:20

arkikielessä komia liitetään miespuoliseen
ja kaunis naispuoliseen henkilöön ,siinä pieni ero,koko sanonnan taisit keksiä itse,,ei oikein onnistunut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 11:54

haluaisin mieluummin olla kaunis pyhänä ja arkena :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 12:31

Jos ei oo riihiremputtimia,
ei oo kirkkokemputtimia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.05.2009 - 13:01

Taikauskoa vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 17:32

Jos on sisältä kaunis, niin on kaunis arkena ja pyhänä. Tiedän tällaisia ihmisiä, heistä loistaa ikäänkuin valoa ulospäin. Heidän kauneutensa ei tule kampauksista eikä voiteista, vaatteetkin ovat yhdentekeviä. Tällaista kauneutta on vaikea tavoitella itselleen. Mutta yritän silti.