Miksi täällä napsussa monet ihmiset antavat saman vastauksen?

Olen nyt selaillut näitä palstoja parina päivänä ja ihmetellyt sitä, miksi monesti useat ihmiset lisäävät saman vastauksen, jos kysymys on yksiselitteinen. Toisaalta joku saattaa antaa tarkemmankin "tietokirjavastauksen", minkä jälkeen joku kommentoi perään, että noinhan se on kuin miten tuossa yllä sanottiin. Esim. www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/13305

Hämmentävää.. Onko noilla pisteillä mitä tekemistä sen kanssa? Niiden merkityksestä ihmisille voisi aloittaa toisenkin kysymyksen..

Lisätty: 08.05.2009 - 14:59

Miksi ihmiset lisäävät oman vastauksensa kun näkevät että oikea vastaus on jo annettu. Eikö yksi oikea vastaus riitä?

Lisätty: 08.05.2009 - 15:01

Mielipidekysymykset erikseen; miksi monet sanovat niissä ”olen samaa mieltä kuin edellinen”, kun vastauksen tarkoitus on tuoda *uusia* mielipiteitä tällöin, eikö?

Lisätty: 08.05.2009 - 15:02

PS. en ole ärsyyntynyt vaan ihmettelen, kun en ole moista toistoa muilla tiedonhakufoorumeilla nähnyt.

Avainsanat: napsu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.05.2009 - 01:55

Toki yksi ja ainoa oikea vastaus riittää ja ne vastaukset löytyvät suoraan monia muitakin kanavia kautta tänä päivänä.Tämä napsu käsittääkseni on kuitenkin suopeampi arkipäivän realismille,jos niin voi sanoa, eli me voimme hiukan jutustella, tuumailla ja filosofoida keskenämme, ja tuoda niitä arkipäivän asioita ja huomioita vastauksillamme julki.tMelkein asiasta kuin asiasta on netissä kyllä asiatietoa saatavilla,mut kyllä mä tykkään lukea ihmisten kokemuksia ja tuntemuksia ihan yhtä paljon näin spontaanisti napsussa,muiden kokemukset ovat kiinnostavia.Ainakin minusta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.05.2009 - 10:30

Vastauksesta saa pisteitä???!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2009 - 10:35

hyvä havainto, juuri tuo on näiden sivujen huonoin puoli,
joidenkin nimimerkkien jatkuvat 'edellisistä kopio' vastaukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2009 - 10:37

Jos johonkin asiaan on vain yksi oikea vastaus, niin tietysti jokainen sen vastauksen antaa. Ei siinä mitään ihmettelemistä ole. Vai pitäisikö jokaisen vastata väärin? Ei sekään ole hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 10:43

Joo pitää ruveta kirjoittamaan puuta henää,ja vastata johonkin muuhun kysymykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 10:44

jos on sama mielipide niin ei kai siinä ihmeelistä.mutta en usko että täällä kukaan katsoo toiselta et vastaampa minäkin noin.minä ainakin laitan sen mikä on minun mielestäni oikea vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.05.2009 - 10:53

Antamasi esim. oli sellainen ettei siihen voinut muuten vastata oikein. Mutta totta on, että niin monta kuin on vastaajaa niin myös yhtämonta on mielipidettä ja vastausta. Valitettavasti silloin tulee toistumaa. Yksi asia myös on se, että jokainen vastaaja toisesta riippumatta etsii sitä vastausta tuolta netistä. Ja näin näitä päällekkäisyyksiä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 10:55

Moni kysymys on myös mielipide kysymys, jolloin vastaukset saattavat olla samankaltaisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 11:06

minä pyrin aina vastaamaan yleisen mielipiteen mukaan joskus sellainen vastaus voi olla jopa oikein

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 11:08

Minua se ei häiritse. Sivua on helppo rullata, tai katsoa uutta kysymystä.
Jos uutta ei tule, niin kaivelen saman (?) vastauksen eri lähteestä tai eri kielellä, ellei parempaa tekemistä löydy.
Jos jokin täällä minua ärsyttää, se on anonyymien ärhentely. Sitä en tänne soisi, sillä täällä on alle kymmenvuotiaita lapsiakin, joilla muuten on asillisia kysymyksiä ja vastauksia.
Sinunkin soisin lisäävän jonkinmoisen kuvat tuohon profiiliisi, niin et vaikuta enää ollenkaan ulkopuoliselta.
Ei täällä toisten pistemääriä arvostella ja niitä kertyy automaattisesti, jos täällä viihtyy.
Tervetuloa netin iloisimpaan joukkoon!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 08.05.2009 - 11:35

Niinpä niin? Samaa minäkin olen kysynyt, ja silloin koko joukko hyökkää ja ylläpito deletoi koko kysymyksen.
Niin se täällä vain menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 11:53

jos on asiaan yksi okea vastaus ja monet sen väläyttää, niin samahan siit tullooo

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 08.05.2009 - 13:04

Tosiaan, typeräähän se on jos kaikki pistävät saman vastauksen mikäli ei ole kyse mielipiteistä vaan tiedosta.
en todellakaan tiedä miksi näin tehdään ja hieman jopa kiukuttaa muiden ihmisten välinpitämättömyys sääntöjä kohtaan..
Kyllä kysyjä osaa yhdestäkin vastauksesta jo lukea tiedon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 14:35

Jos on täysin selvä asia jätän kyllä vastaamatta, varsinkin jos se on jo kerrottu edellä.
Mielipide tms. kysymykset ovat sitten eri juttu, niihin on vaan hyvä että tulee paljon vastauksia.
Ilmeisesti olet nyt ärsyyntynyt kun vastauksesi on kopioitu, tuossa esimerkkitapauksessa se on kyllä ymmärrettävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 15:15

Jos on jo monta vastausta, voi olla että sitä lukee liian huolimattomasti toisten vastaukset ja sitten kirjoittelee tietämättään samoja juttuja kuin mitä toisetkin jo kirjoittaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 16:36

Tiesitkö, että on ihmisiä jotka voivat olla samaa mieltä asioista ja näistä vastauksistahan saa
pisteitä. Voi olla ettei kaikki aina jaksaa niin kamalasti panostaa omaan vastaukseen ja kirjoittelee mitä sattuu tai jotain sinnepäin.Niin kuin nyt minäkin tässäjuuri teen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 18:19

Tämähän on vähän niinkuin Iltasanomien galluppi : 28 % oli puolesta ja 72 % vastaan. Ei kaikki sano samaakaan asiaa samalla tavalla. Niinkuin minäkään en nyt. Miksi-kysymykset ovat haasteellisia, niissä on aina pieni syyttävä sävy. Emmehän me syyttele toisiamme, emmehän ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.05.2009 - 21:38

Ihmettelen...., jos huomaan, että on jo oikee vastaus tai pari kolmekin, niin miksi vielä vastaisin, sit en ymmärrä, joten jätän väliin sen kysymyksen vastaukseni, jos ei itelläni ole mitään lisättävää/uutta kysyjälle, kyllähän kysyjäkin mielestäni jo uskoo, kysyessään vaikkapa Suomen pääkaupunkia, että se on Helsinki, jos se on jo muutamaan kertaan vastattu... no näin mie nyt vaan aattelen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.05.2009 - 18:25

Jokaisella on oikeus vastata jokaiseen kysymykseen. Minkä sille voi jos on asiasta samaa mieltä kuin edelliset. Mutta, olen kyllä sitä mieltä, että mielipidekysymykset jakavat vastaukset onneksi erilaisiksi. Olen kyllä itse henkilökohtaisesti jättänyt vastaamatta moniin kysymyksiin, jollen ole voinut antaa jotain ihan erilaista vastausta kuin moni muu.